România are 110.000 de euro să se promoveze ca destinaţie turistică în Franţa. Acţiunea se încadrează în prevederile HG nr 20/2012 privind aprobarea Programului multianual de marketing şi promovare turistică. Ea este parte și a Programului multianual de dezvoltare a destinaţiilor şi formelor şi produselor turistice, precizează instituţia.
Campania outdoor de promovare a României ca destinaţie turistică în Franţa se desfăşoară în perioada 6 – 26 septembrie. Ea are loc pe străzile din Paris. Obiectivul principal este de a atrage atenţia publicului francez asupra României ca destinaţie turistică. Se dorește să se transmită și un mesaj de impact, cu accent pe patrimoniul cultural şi natural al ţării noastre.
Acţiunea se derulează în două etape
Acţiunea se derulează în două etape. Prima a constat în afişarea, în perioada 6 – 12 septembrie, a două imagini reprezentative pentru ţara noastră pe 103 panouri publicitare de mari dimensiuni (8 metri pătraţi). Se va petrece în punctele cheie din centrul Parisului.
A doua etapă, care se desfăşoară în perioada 13 – 26 septembrie. Acesta a vizat colantarea celor 17 autobuze turistice folosite pentru vizitarea punctelor cheie din capitala franceză.
Cine s-a ocupat de organizare
Potrivit MEAT, firma organizatoare este JC Decaux. Ea are exclusivitate pe reţeaua de panouri de 8 mp, precum şi pe autobuzele turistice, în scopul colantării.
„Ţinând cont de rezultatele studiului realizat de firma americană Horvath, pentru promovarea brandului turistic al Romaniei pe piaţa franceză au fost evidenţiate două forme de turism importante şi anume natură şi cultură”, precizează ministerul.
Astfel, obiectivele turistice selectate pentru România au fost Transfăgărăşan şi Mănăstirea Suceviţa pentru cele 103 panouri publicitare. Castelul Peleş a fost pentru cele 17 autobuze turistice.
Castelul Peleș, pe autobuzele din Franța
Fotografia care ilustrează Transfăgărăşanul a fost selectată pentru componenta de natură. Acesta e considerat unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din lume. Pentru cultură a fost aleasă o fotografie cu Mănăstirea Suceviţa. Ea e înscrisă în patrimoniul mondial al UNESCO. Mănăstirile sunt, de asemenea, printre principalele puncte de atracţie pentru turiştii francezi.
De asemenea, Castelul Peleş a fost selectat pentru cea de-a doua etapă a campaniei, pentru autobuzele turistice.
Campania va ajunge la peste 15 milioane de persoane
Conform estimărilor iniţiale, campania pentru România va beneficia de o expunere semnificativă. Toate panourile se găsesc în poziţii cu vizibilitate mărită în oraş. Unul dintre acestea se află chiar pe celebrul bulevard Champs-Elysees.
Se estimează, totodată, că această etapă a campaniei va ajunge la peste 15 milioane de persoane. Aproximativ 2,5 milioane sunt din rândul francezilor cu studii superioare şi un buget mare pentru vacanţe şi călătorii.
Este vizată cea mai populară rută din Paris
În ceea ce priveşte a doua etapă, cele 17 autobuze turistice vor circula pe cea mai populară rută turistică din Paris. Ele vor trece pe lângă principalele obiective şi atracţii ale oraşului. Conform cercetării iniţiale, reţeaua de autobuze turistice oferă cea mai mare vizibilitate pe piaţa pariziană. Este vorba de aproximativ 27 de milioane de vizualizări pe acest traseu pe durata celor două săptămâni de campanie.
„Totodată, este important de menţionat că perioada de desfăşurare a campaniei coincide cu începutul Cupei Mondiale de Rugby, al treilea cel mai mare eveniment sportiv la nivel mondial după Campionatul Mondial de Fotbal şi Jocurile Olimpice, organizat în acest an în Franţa. La acest eveniment sunt aşteptaţi peste 3 milioane de turişti, care vor intra şi ei în contact cu mesajele de promovare ale României ca destinaţie turistică”, se mai arată în comunicatul trasnmis luni de MEAT.
Piaţa franceză reprezintă o piaţă prioritară pentru România. Conform statisticilor oficiale Franţa se află în topul primelor 10 ţări ai căror cetăţeni vizitează ţara noastră. Totodată, Consiliul de Brand Turistic Naţional situează Franţa printre cele şapte ţări declarate ca fiind prioritare pentru promovarea turistică externă. Ea se află alături de state precum Italia, Germania, Regatul Unit, Israel, Spania sau Polonia.