Cine n-are bani de restaurant, mânâncă la fast-food. Cel puțin așa am tinde să credem. În realitate, situația este alta, iar americanii – care de altfel au și o rată crescută a obezității în rândul populației -, țin să ne demonstreze contrariul.
Potrivit unui studiu al universității North Carolina, în ultimii 30 de ani, burgerii au devenit cu 23% mai mari. La propriu. La fel și caloriile (față de acum 30 de ani, un burger are cu 97 de calorii mai mult). Totuși, americanii continuă să-l consume, ba mai mult, unii dintre ei sunt dispuși să plătească și mii de dolari pentru o porție la un restaurant de lux.
Restaurantul Fleur by Howard Keller din Vegas reprezintă o afacere înfloritoare pentru patronul care a creat chiar și un meniu hamburger care costă 5.000 de dolari. Pe lângă vită, în compoziția sandvișului se găsesc foie gras și trufe negre, iar în loc de clasicul suc, băutura este, de fapt, o sticlă de vin (pe care dacă cineva ar comanda-o fără hamburger ar plăti 2.500 de dolari). La așa un preț, proprietarul restaurantului vinde doar șase burgeri pe an.
Potrivit statisticilor, la nivel național, americanii mănâncă 30 de miliarde de burgeri pe an. Adică o medie de 2 hamburgeri pe săptămână (aproximativ 100 pe an). Deși consumul a scăzut cu 10 miliarde de burgeri față de acum 15 ani, cererea pentru restaurante gourmet care servesc astfel de sandvișuri este în creștere de ceva ani. Aproximativ jumătate dintre consumatorii de azi ai restaurantelor mănâncă un burger cel puțin o dată pe săptămână, față de doar 39% în 2009.