Bugetul mediu pe care românii îl vor aloca pentru ediţia Black Friday de anul acesta va fi de 460 lei, cu peste o treime mai mare faţă de cel de anul trecut, care a fost de circa 340 lei, conform estimărilor unei companii de plăţi digitale din România.
Anul acesta va fi primul Black Friday din România în care consumatorii pot plăti inclusiv cu Bitcoin produsele comandate, la toţi comercianţii parteneri Netopia mobilPay care au implementat tranzacţiile cu moneda digitală.
De asemenea, suma medie cheltuită de Black Friday se va dubla faţă de media anuală. În acest an, tranzacţia medie zilnică a fost de 230 de lei, iar în vinerea reducerilor românii vor cheltui, în medie, 460 lei.
Potrivit sursei citate, cele mai multe tranzacţii vor fi realizate pentru produse IT&C, fashion, cosmetice, home&deco, cărţi, dar şi pachete turistice sau bilete de avion.
Apetitul consumatorilor pentru preţurile scăzute anunţate deja de către retailerii online va avea un impact şi asupra numărului total de plăţi digitale realizate pe teritoriul României, acesta urmând să crească cu peste 50%, într-un ritm similar cu cel de anul trecut, conform estimărilor Netopia mobilPay,.
În ceea ce priveşte dispozitivele de pe care se vor face plăţile online de Black Friday, aproximativ o treime vor fi generate de pe tablete şi telefoane cu sisteme de operare smart, iar restul de pe desktop-uri şi laptop-uri.
Totodată, peste jumătate dintre plăţi vor fi efectuate din Bucureşti, urmate de cele din Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Iaşi şi Constanţa, fiecare cu o rată între 5% şi 3%.
Ca la fiecare ediţie Black Friday, cu foarte multe reduceri anunţate şi, implicit, cu un număr ridicat de tranzacţii online, reprezentanţii companiilor procesatoare de plăţi online recomandă tuturor celor care achită cu cardul, inclusiv comercianţilor, să se asigure că procesatorii au implementat cel puţin pagina de plată securizată (SSL).
Evenimentul Black Friday din acest an este anunţat de către majoritatea retailerilor din mediul online şi offline pentru perioada 20-22 noiembrie.AGERPRES