Peste o treime din cele 1,3 miliarde de chinezi navighează pe internet, formând o piaţă potenţială de consumatori promiţătoare pentru marii actori ai comerţului online.
Numărul oficial al internauţilor a crescut cu 30 milioane în perioada iulie-noiembrie 2010. "La finalul lui noiembrie, numărul internauţilor a ajuns la 450 milioane, în creştere cu 20,3% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut", a declarat Wang Chen, responsabil guvernamental.
Chiar dacă cenzura este foarte strictă în China pentru a împiedica orice critică a guvernului sau menţionarea problemelor legate de drepturile omului, chinezii utilizează din ce în ce mai mult internetul pentru a denunţa abuzurile anumitor autorităţi locale corupte sau ceea ce consideră drept erori de justiţie.
Conducerea de la Shanghai controlează însă atent comunitatea internauţilor, pentru a evita organizarea unor mişcări dizidente. De asemenea, autorităţile conduc o campanie de luptă contra pornografiei pe web. Joi, Wang a declarat că peste 60.000 de site-uri pornografice au fost închise în ultimul an în China.
De asemenea, serviciul de plăţi online PayPal, filială a grupului eBay, a anunţat miercuri că a semnat un acord cu oraşul chinez Chongqing, pentru a dezvolta o platformă de plăţi internaţionale online.
Cât despre gigantul american Wal-Mart, lanţul de distribuţie numărul unu în lume, a hotărât să investească în 360buy.com, unul din liderii chinezi ai tranzacţiilor online.
SURSA: Agerpres
SURSA: Agerpres