Conform sursei citate, în fiecare lună în jur de 4 milioane de utilizatori de Facebook interacţionează cu conţinutul publicat pe paginile româneşti ale reţelei de socializare.
Astfel, în luna martie din 2014, Facebrands a înregistrat un maxim de 4.357.148 utilizatori care au intrat în contact prin 'Like', 'Share' sau 'Comment' la nivel de conţinut sau mesaj pe cele 25.000 de pagini româneşti de Facebook.
Statistica relevă faptul că, în prima jumătate a anului 2014, un număr de 8.973.726 utilizatori unici de Facebook au interacţionat cu paginile româneşti de Facebook, o parte însemnată din acest total fiind utilizatori străini.
În intervalul ianuarie – iunie 2014, numărul paginilor de Facebook a crescut cu puţin peste 1.000 (+5% faţă de începutul anului. Cele mai multe pagini româneşti de Facebook au fost create între anii 2011-2012 (15.600), respectiv în 2013 (3.967).
Majoritatea acestor pagini sunt în categoriile: Afaceri locale (2.616), Artă şi Cultură (1.582), Sănătate & Îngrijire personală (1.397), Magazine online (1.396) şi Bloguri (1.058).
Potrivit Facebrands.ro, dintre cele 7,2 milioane de conturi atribuite de Facebook utilizatorilor români, 93,60% au oraşul setat în profil.
Capitala are, în continuare, cei mai mulţi utilizatori din România, cu 1.480.640 conturi (21,97% din total), urmată de Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi (cu câte 3,86% din total) şi Constanţa (cu 3,08%). Alte nouă oraşe au peste 100.000 de conturi de utilizatori de Facebook: Craiova, Braşov, Galaţi, Ploieşti, Oradea, Arad, Bacău, Piteşti şi Sibiu.
Persoanele cu vârste cuprinse între 25-34 de ani (30,1% din total) deţin supremaţia la capitolul accesării cu frecvenţă ridicată a Facebook. Pe locurile următoare se situează persoanele cu vârste între 18 şi 24 de ani (27,2%) şi cele 35 şi 44 de ani (17,4%).
Raportul dintre persoanele care utilizează reţeaua de socializare Facebook este în favoarea bărbaţilor, cu 63,93% din conturi. Femeile utilizează în proporţie de 36,07% Facebook, în timp ce, din punct de vedere al stării civile, persoanele căsătorite sunt pe primul loc (51,56%), urmate de persoanele singure, cu 32,12% din total.
Facebrands.ro este serviciul de monitorizare a paginilor româneşti create pe reţeaua socială Facebook, lansat la începutul anului 2011 de Standout şi Byte Flux, transformat în 2013 în entitate independentă. Site-ul prezintă atât date despre activitatea utilizatorilor pe Facebook, cât şi despre evoluţia şi activitatea paginilor româneşti pe această reţea.
Sursa: Agerpres