Cazul Caracal zguduie întreg sistemul din temelii. S-a decis soarta numărului unic 112. Este vorba despre sute de milioane de lei. Anunțul a fost făcut de către cei de la STS.
Cazul Caracal i-a pus în garda pe cei de la Serviciul de Telecomunicații Speciale. STS a semnat un contract pentru modernizarea infrastructurii hardware și software a sistemului unic 112. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a semnat cu Asocierea Orange Romania SA – Atos Convergence Creators SRL un contract de furnizare echipamente şi aplicaţii informatice pentru modernizarea infrastructurii hardware şi software a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, în urma unei licitaţii câştigate de cele două firme.
„Valoarea contractului este de 183.698.974,87 lei fără TVA, acesta fiind finanţat în procent de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), Axa prioritară 5 ‘Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea şi gestionarea riscurilor’, Obiectivul Strategic 5.2 ‘Creşterea nivelului de pregătire pentru o reacţie rapidă şi eficientă la dezastre a echipajelor de intervenţie’, în baza Contractului de finanţare 208/28.08.2018, semnat între Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de Management POIM”, se arată într-un comunicat al STS.
Potrivit sursei citate, contractul va fi implementat pe o perioadă de 24 de luni şi va aduce beneficii directe în ceea ce priveşte salvarea vieţii, protecţia proprietăţii şi a mediului prin modernizarea la nivelul a 40 de judeţe a infrastructurii hardware şi software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situaţiilor de urgenţă şi asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicaţiilor de urgenţă.
De asemenea, se doreşte reducerea timpului de aşteptare până la preluarea apelurilor de urgenţă prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situaţii de creştere rapidă a numărului apelanţilor şi intervenţii mai rapide şi mai eficiente la urgenţe prin crearea de capabilităţi de recepţionare a apelurilor de urgenţă şi a informaţiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acurateţe mai mare şi care asigură localizarea mai precisă a apelanţilor aflaţi într-o situaţie de urgenţă, a precizat STS.
Prin implementarea contractului se va realiza o colaborare mai eficientă între instituţiile publice care coordonează şi gestionează activităţile de intervenţie în caz de urgenţă, prin crearea unui tablou operaţional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor, posibilitatea recepţionării şi ataşării de date suplimentare pe durata apelului de urgenţă precum transmisii video şi de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenţie, precum şi extinderea accesibilităţii serviciului de urgenţă pentru persoane cu dizabilităţi de auz şi/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerinţe la nivel european.