Japonia este una dintre puterile economice ale lumii, relațiile acesteia cu România fiind însă destul de reduse, de aceea CCIR își propune să dezvolte aceste relații. Conform informațiilor oferite de ONRC, la nivelul lunii septembrie 2019, Japonia se regăsește pe locul 23 în clasamentul top 50 pe țări de rezidență a investitorilor cu participare străină la capitalul social. În 2018, valoarea schimburilor comerciale bilaterale România – Japonia, a fost aproape 600 de milioane de euro, iar până în luna iulie 2019 s-a înregistrat o valoare de 340,29 milioane de euro. Numărul total al companiilor cu capital japonez în România, la nivelul lunii septembrie 2019, era de 378, cu un  total al capitalului social subscris japonez de 239,06  mil. Euro.

Obiectivul misiunii economice CCIR

Prima zi a Misiunii Economice a fost dedicată întâlnirilor cu Asociația Japan Romania Business, eveniment care a avut loc la sediul Ambasadei României în Japonia, precum și cu președintele Tokyo/Japan Chamber of Commerce, dl. Akio Mimura.

Obiectivul acestei misiuni economice este facilitarea accesului pe piața din Japonia a companiilor românești și intensificarea comerțului, având în vedere și intrarea în vigoare a Acordului de Parteneriat Economic Uniunea Europeană – Japonia.

Principalele sectoare economice vizate de delegația CCIR pentru a fi promovate pe piața niponă sunt: energetic, transporturi speciale și infrastructură. Astfel, companiile care fac parte din misiune economică pot stabili contacte de business cu potențiali parteneri de afaceri din Japonia, care își desfășoară activitatea în acest domeniu.

 

„În mod evident, România are nevoie să stabiliească noi contacte de business cu Japonia, această țară fiind este a treia economie din lume cu un Produs Intern Brut de 4.872 miliarde de dolari. Totodată, Japonia este membră a statelor G20, iar unul dintre obiectivele principale ale Camerei de Comerț și Industrie a României este de a dezvolta relațiile comerciale și cu alte state în afară de cele care aparțin Uniunii Europene. Nu trebuie să uităm și faptul că acordul comercial dintre Japonia și Uniunea Europeană va intra efectiv în vigoare în primăvara anului viitor, ceea ce va însemna o piață de 127 de milioane de consumatori, atât cât reprezintă piața niponă astăzi. Mediul de afaceri din România trebuie să fie pregătit pentru a putea profita de toate oportunitățile care vor apărea. Astfel, organizarea acestei misiuni economice devine foarte importantă pentru mediul de afaceri din România”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban.