„Mai mult de 90% dintre schimburile comerciale ale României cu 3 dintre cele 4 țări reprezentate azi la acest seminar, respectiv Azerbaidjan, Kazahstan și Turkmenistan, se bazează pe petrol și gaze”, a declarat Virgil Goagă, directorul pe Relații Externe din cadrul CCIR.
„Dar interesul nostru, al tuturor, merge dincolo de aceste două produse de energie, întrucât avem atât de multe alte produse de oferit, iar aceste țări au nevoi pe care noi le putem acoperi și, la rândul lor, au și alte produse care pot stârni interesul nostru, al românilor. Practic, acesta este motivul pentru care ne dorim să încurajăm companiile românești să meargă acolo, dincolo de Marea Neagră, și să facă afaceri și în alte domenii de activitate, fără a exclude însă zona de energie”, a mai spus Goagă.
La rândul său, Nikoloz Nikolozishvili, ambasadorul Georgiei în România, a făcut aprecieri cu privire la configurația geostrategică a regiunii. „Acest forum reprezintă o importantă oportunitate în ceea ce privește perspectivele de comerț și relații economice între România și țările din zona Mării Caspice. Țările noastre au o poziție geostrategică importantă între Europa și Asia și ne dorim să valorificăm acest avantaj. Ne propunem să ajutăm antreprenorii români să cunoască mai bine oportunitățile Georgiei, comerțul și climatul investițional. Sper ca întâlnirile de astăzi să fie un schimb de idei de succes”, a afirmat Nikolozishvili.
Shohrat Jumayev, ambasadorul Turkmenistanului în România, a declarat în sesiunea de deschidere a forumului că „oamenii de afaceri prezenți vor cunoaște mult mai bine țara noastră și suntem gata să răspundem la orice întrebări pe care le aveți”. Jumayev a subliniat că țările din zonă încearcă să dezvolte și alte domenii în economie și astăzi veți vedea în ce direcții se mai dezvoltă economia țării noastre.
Evenimentul a avut scopul de a prezenta specificul de afaceri din țările enumerate mai sus și de a furniza informații concrete și relevante pentru companiile și organizațiile de afaceri românești interesate de aceste piețe. Au fost prezentate oportunitățile comerciale și modalitățile de accesare a acestor piețe, informațiile specifice cu privire la potențialele provocări cu care se pot confrunta firmele românești, cum ar fi reglementările vamale și comerciale sau diferențele culturale.