Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) și-a exprimat sprijinul pentru decizia Guvernului României de a relua lucrările la proiectul canalului navigabil Dunăre-București, considerat a fi de importanță vitală pentru dezvoltarea economică a țării.
CCIR susține decizia Guvernului de finalizare a canalului navigabil Dunăre-București
Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai Daraban, a subliniat că finalizarea acestui canal va avea un impact major asupra economiei naționale prin facilitarea transportului naval și crearea de noi locuri de muncă.
„Decizia prim-ministrului României, dl Marcel Ciolacu, de a finaliza construcția canalului navigabil Dunăre-București poate reprezenta unul dintre cele mai importante proiecte pentru România, implicațiile fiind majore atât din punct de vedere economic, cât și social. În Europa, avem ca model similar Portul Duisburg din Germania, cel mai mare port interior din lume și cel mai important centru logistic din Europa Centrală.
Întins pe o suprafață de 1550 de hectare și cu o capacitate de 4,3 milioane TEU, prin Portul din Duisburg trec aproximativ 20 de mii de nave anual, care deservesc peste 30 de milioane de clienți pe o rază de 150 de kilometri. Portul Duisburg asigură 1600 de locuri de muncă”, a declarat Daraban.
Compania Națională Administrația Canalelor Navigabile a anunțat că intenționează să reia amenajarea râurilor Argeș și Dâmbovița pentru navigație, cu scopul de a face posibil transportul a peste 24 milioane de tone de marfă anual prin noua arteră navigabilă.
Proiectul are și beneficii ecologice considerabile
Conform președintelui CCIR, Mihai Daraban, acest proiect va oferi nu doar oportunități economice, ci și beneficii ecologice considerabile, contribuind la reducerea emisiilor de carbon prin favorizarea transportului naval, cunoscut pentru eficiența sa energetică.
„Aceste precizări sunt necesare atât pentru a avea o imagine aproximativă a ceea ce ar însemna deschiderea canalului Dunăre-București pentru economia românească, cât și pentru cei care, sunt mai mult ca sigur, vor readuce în discuție istoria acestui proiect nefinalizat.
Prin acest proiect putem lega Bucureștiul de celelalte capitale și orașe importante din Europa, putem avea acces direct la Portul Constanța, iar prin intermediul canalului Rhin-Main-Dunăre se asigură deschiderea totală la rețeaua europeană de căi navigabile.
Nu în ultimul rând, trebuie avută în vedere și compatibilitatea cu Green Deal care, astfel, devine o reală oportunitate pentru dezvoltarea transportului maritim și fluvial din România, știindu-se faptul că acesta este mult mai puțin poluant decât transportul terestru, de exemplu”, a mai declarat președintele CCIR.