"Am admis sesizarea care se referă la OUG 68/2015, legea de aprobare. Textul prin care se acordau 23 de clase de salarizare în plus salariaților din Ministerul Transporturilor, așa cum și Guvernul l-a și criticat, și noi am considerat că este neconstituțional pentru că, în raport cu celelalte categorii de funcționari aflați în aceeași situație, creează discriminări. Din acest punct de vedere, am admis contestația, considerându-se că s-a încălcat art. 16 din Constituție cu privire la egalitatea în drepturi", a anunțat miercuri președintele CCR, Valer Dorneanu, la finalul ședinței.
Executivul a sesizat CCR, în luna iulie, cu privire la dispozițiile Legii privind aprobarea OUG 68/2015, care vizează măsuri de gestionare a instrumentelor structurale din domeniul transporturilor, adoptată de Parlament în iunie.
Guvernul preciza atunci că are obiecții asupra unui amendament ce a fost introdus în actul normativ privind majorarea salariilor de bază ale personalului din cadrul Ministerului Transporturilor cu 23 de clase de salarizare succesive față de clasa deținută, respectiv o majorare salarială de 57,5%, începând cu 1 septembrie 2016.
Potrivit Executivului, prin Ordonanța 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, începând cu luna august a anului curent, salariile de bază ale personalului încadrat pe funcții publice și contractuale din aparatul propriu al ministerelor, inclusiv Ministerul Transporturilor, se stabilesc, prin asimilare, la nivelul de 70% din nivelul salariilor de bază aferente funcțiilor din cadrul Secretariatului General al Guvernului.
"Acordarea unei majorări salariale suplimentare doar pentru personalul din cadrul aparatului propriu al Ministerului Transporturilor are caracter discriminatoriu și va duce la inechități între personalul din aparatul propriu al ministerelor. Măsura contravine astfel scopului art. 3, anume de a elimina diferențele de salarizare pentru muncă egală în unități similare", explica Guvernul.
Executivul mai menționa că, prin aplicarea cumulată a prevederilor ordonanței cu amendamentul adoptat de Parlament, personalul din Ministerul Transporturilor ar urma să beneficieze de o creștere salarială de peste 150% comparativ cu luna septembrie a anului trecut.
Guvernul mai arăta că măsura propusă generează presiuni financiare suplimentare asupra cheltuielilor bugetului general consolidat de circa 3,4 milioane de lei pentru acest an și 13,6 milioane de lei pentru anul viitor.
Executivul reamintea totodată că, potrivit Constituției, "nicio cheltuială bugetară nu poate fi aprobată fără stabilirea sursei de finanțare".
În final, Guvernul atrăgea atenția că există riscul ca impactul suplimentar generat de aplicarea acestei măsuri să nu poată fi acoperit din bugetul aprobat de Parlament, lucru care ar crea premisele unui dezechilibru bugetar și, posibil, depășirea țintei de deficit cu consecința încălcării Tratatului de la Maastricht.
AGERPRES