Comisia Europeană a închis astăzi cinci proceduri de sancţionare a neîndeplinirii obligaţiilor, după ce statele membre în cauză (Bulgaria, România, Slovacia, Luxemburg şi Cipru) au luat măsuri la nivel naţional pentru remedierea problemelor.

Serviciul european unic de urgenţă 112 a devenit pentru prima dată disponibil pe tot teritoriul UE în decembrie 2008, când cetăţenii au putut suna la acest număr de la orice telefon din Bulgaria, ultimul stat membru în care serviciul nu era încă operaţional.Drept urmare, Comisia a închis procedura lansată în octombrie 2007 privind neîndeplinirea de către Bulgaria a obligaţiilor comunitare legate de punerea la dispoziţie a numărului unic 112.

Comisia a închis, de asemenea, procedurile în cazurile României şi Slovaciei, unde nu era disponibilă informaţia de localizare a celor care apelau 112.România a confirmat recent că serviciile de urgenţă au în prezent acces la informaţia de localizare, care le permite să repereze rapid victimele accidentelor, pentru toate apelurile efectuate de pe telefoanele mobile. Acţiunea împotriva Slovaciei a fost închisă după ce Curtea Europeană de Justiţie s-a pronunţat în favoarea Comisiei. În urma acestei hotărâri, Slovacia a implementat, în fine, măsurile necesare pentru funcţionarea eficientă a serviciilor de localizare a apelanţilor.

Comisia a închis şi procedura împotriva Luxemburgului în urma unei reorganizări a departamentului comunicaţiilor şi mass-media care asigură separarea structurală a funcţiilor de reglementare şi administrare, în conformitate cu normele UE în materie de telecomunicaţii.

Acţiunea împotriva Ciprului, care se referea la dreptul de acces (adică posibilitatea ca autorităţile publice să acorde furnizorilor de telecomunicaţii dreptul de a-şi instala echipamentele – ţevi, cabluri, stâlpi – în locurile publice), a fost de asemenea închisă după ce autorităţile cipriote au luat măsuri spre a asigura în timp util dreptul de acces pentru instalarea reţelelor fixe.