Creşterea vânzărilor de roboţi în 2015 este mai puţin de jumătate faţă de avansul de 29% înregistrat în 2014 dar cu toate acestea estimările pentru anul trecut au fost revizuite în sus faţă de estimările anterioare ale IFR care vorbeau de o creştere de doar 8%, scrie Agerpres.
Chiar dacă a fost responsabilă pentru mai mult de un sfert din cei 248.000 de roboţi industriali vânduţi la nivel mondial, piaţa chineză a suferit o încetinire semnificativă anul trecut având în vedere că vânzările de roboţi au crescut cu doar 17% în 2015 după un avans de 56% în 2014.
"Cifrele pozitive de vânzări se datorează pieţelor emergente puternic automatizate şi regiunilor care sunt deja puternic dezvoltate economic", a informat IFR, potrivit Agerpres.
De exemplu, vânzările de roboţi s-au dublat în Mexic, unde industria auto mondială a făcut investiţii semnificative în noi uzine de asamblare pentru a produce autoturisme destinate a fi exportate în SUA şi America de Sud.
Piaţa chineză este în continuare dominată de producătorii străini de roboţi industriali însă cifrele IFR arată că producătorii chinezi de roboţi au făcut şi ei progrese, cota lor de piaţă combinată ajungând la 31% de la 25% în 2015. Producătorii chinezi sunt interesaţi să îşi dezvolte capacităţile o dovadă în acest sens venind săptămâna trecută când producătorul chinez de electrocasnice Midea a lansat o ofertă de preluare a producătorului german de roboţi Kuka.
În Europa, vânzările de roboţi industriali au crescut cu 10%, graţie Germaniei. În cele două Americi, vânzările de roboţi industriali au crescut cu 15%, chiar dacă în cazul SUA creşterea a fost de doar 3%. De asemenea, în Asia vânzările de roboţi au crescut cu 16%.
Topul celor mai mari pieţe de roboţi din lume are următoarea alcătuire: China, Coreea de Sud, Japonia, SUA şi Germania. Împreună aceste cinci pieţe au fost responsabile pentru trei sferturi din vânzările totale de roboţi industriali, transmite Agerpres.
În ceea ce priveşte sectoarele economice, industria auto a rămas cel mai mare cumpărător de roboţi, fiind responsabil pentru mai mult de o treime din vânzări. Însă ritmul de creştere anuală a vânzărilor de roboţi în acest sector a fost de doar 1%. Sectoarele cu cele mai mari creşteri procentuale ale vânzărilor de roboţi au fost industria metalelor, plasticul şi cauciucul precum şi producţia de electronice.