În anul de catalog 2015 (1 septembrie 2014 – 31 august 2015), magazinul IKEA din România a înregistrat vânzări în valoare de 424.479.000 lei (fără TVA), în creștere cu 12,37% față de anul de catalog anterior. Numărul total de produse cumpărate a fost de 14.167.573 (cu 900.000 mai multe produse față de anul de catalog 2014). 3.248.974 de persoane au trecut pragul magazinului.
"Este o creștere extraordinară pentru IKEA România și suntem extrem de mulțumiți de rezultat. Acesta este motivul pentru care am făcut recent doi pași în plus: ne îndreptăm spre deschiderea celui de-al doilea magazin IKEA în București – pentru care am depus documentația de obținere a Planului Urbanistic Zonal în această săptămână – și îmbunătățim serviciul de comenzi online. Extinderea și accesibilitatea vor fi elementele principale de creștere și așteptăm cu nerăbdare să vedem rezultatele,” a spus Stefan Vanoverbeke. Potrivit datelor companiei, din cele 14.167.573 de produse vândute, 58% au fost obiecte de mobilier și 42% decorațiuni în magazin. De asemenea, Vanoverbeke a mai spus că magazinul Ikea din Băneasa reprezintă aproximativ 60% din businessul Ikea din Europa de Sud-Est, din care mai fac parte Croaţia, Serbia şi Slovenia".
În ceea ce privește evoluția serviciului de comenzi online, în anul de catalog 2015, au fost înregistrate 35.354 de comenzi, reprezentând aproximativ 8% din totalul vânzărilor IKEA România. Cele mai multe comenzi vin din București, urmat de Cluj, Timișoara și Iași, în total reprezentând 50% ponderea în totalul vânzărilor serviciului de comenzi online. Valoarea celei mai mari comenzi a fost de 30.138 lei (TVA și servicii incluse).
Noul manager a mai spus că toată energia electrică consumată de magazinul IKEA provine din surse regenerabile (hidro, eolian, solar, biogaz). În anul de catalog 2015 s-au consumat 4.187 MWh energie electrică (cu 8% mai puțin față de anul trecut) și 1.144 MWh gaz (cu 31% mai puțin față de anul trecut). Din totalul deșeurilor generate, magazinul IKEA a reciclat sau valorificat energetic un procent de 80%, față de 73% în anul anterior.
Începând cu luna septembrie, Stefan Vanoverbeke este Retail Manager IKEA pentru patru țări: România, Croația, Serbia și Slovenia. Potrivit datelor companiei, acesta se va implica direct în planurile de extindere și va colabora îndeaproape cu echipa de management existentă. Anterior acestui rol, Stefan Vanoverbeke a deținut funcția de Retail Manager în IKEA Franța.
Astfel, după 8 ani în care a condus operațiunile IKEA România în calitate de Retail Manager, Cornel Oprișan a acceptat o nouă provocare în cadrul IKEA Group: el va conduce un proiect de cercetare la nivel global, implementat de Inter IKEA Systems – Multi-channel transformation, în cadrul diviziei de Business and Customer Intelligence, Customer Insight Platform.