Așadar, dacă astăzi am fi in Schengen ar fi eliminate pretextele de supunere la control și amendare a transportatorilor români. ”Amintim că timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști sunt strict reglementați în Uniunea Europeană, iar depășirea acestor timpi de conducere de către șoferii profesioniști români, din cauza timpilor de așteptare în coadă la trecerea frontierei, este sancționată de ofițerii de control unguri – legal sau abuziv, cu până la de 4 ori valoarea uneori”, subliniază ei.
De asemenea, ar fi eliminate abuzurile din frontieră la cântărire, fiind cea mai bună masură de protecție a transportatorilor români împotriva șpăgilor colectate în urma controalelor la cântar, taxe de drumuri.
Rezultatul direct al eliminării controalelor de frontiera cu Statele Membre UE vecine României, ca și al eliminării focarelor de corupție este o creștere a fluidității traficului trans-frontalier, cu numeroase beneficii atât pentru transportatorii rutieri români, cât și pentru UE: timp redus de staționare a transportatorilor români în frontieră; armonizarea și ridicarea nivelului de trai în România, în contextul în care forța de muncă ieftină este una din problemele legate de neintrarea în spațiul Schengen.
România a făcut eforturi considerabile pentru pregătirea aderării la spațiul Schengen – susținute inclusiv din taxele și impozitele plătite de transportatorii rutieri români.
Ce ar însemna intrarea în Schengen pentru transportatorii români?
6 martie 2013, 20:08
Ultima modificare în 6 martie 2013, 22:08
Intrarea în Schengen este o necesitate pentru transportatorii rutieri români, contribuind la eliminarea corupției și la fluidizarea traficului de frontieră, susțin reprezentanții Uniunii Transportatorilor din România (UNTRR).
Etichete: schengen,
transport
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Singura ţară ce NU PERMITE FMI să-şi bage nasul în economia sa
- Agricultura organică îi salvează pe fermierii greci: “Care criză? Germanii sunt încântați de munca noastră!”
- Hyundai: „Europa trebuie să închidă unele fabrici auto”
- Şi-au „îngropat” propriul oraş
- Harta chiriilor pentru spaţii de birouri în Bucureşti
- BMW, în ofensivă la Geneva: trei vehicule de serie în premieră
- Cehii pot scăpa de „Tarom-ul” lor. Sunt interesaţi coreenii
- Ford se aşteaptă la o redresare a pieţei auto europene în 2013
- UPDATE 2: Noile modele DACIA prezentate la Salonul auto de la Geneva. FOTO
- Distribuitorii şi retailerii farma vor ca noile termene de plată din industrie să se aplice şi retroactiv