„Am cerut ministrului Transporturilor o evaluare completă, amănunţită, a stării podurilor din România. Această analiză ne va oferi o imagine exactă a situaţiei, astfel încât să putem să intervenim la timp pentru investiţii sau pentru reparaţii. Evaluarea cerută vine în completarea reviziilor periodice realizată de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Cred că avem nevoie de o abordare preventivă în care să punem accent pe siguranţa cetăţeanului”, a declarat Viorica Dăncilă, joi, în deschiderea şedinţei de Guvern. Premierul a precizat că a luat decizia după tragedia petrecută recent în Italia, în urma prăbuşirii unui segment de pod situat în apropiere de oraşul Genova, în care zeci de oameni şi-au pierdut viaţa, între care şi doi români.
„Încă o dată transmit condoleanţe familiilor greu încercate „, a mai declarat Dăncilă.
La jumătatea acestei luni, oficialii CNAIR au precizat că niciunul dintre cele 4.250 de poduri rutiere din România nu prezintă risc de prăbuşire, deoarece sunt monitorizate, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se iau măsuri. „Din cele 4.250 de poduri aflate pe reţeaua de Drumuri Naţionale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5 (n.n.- cu trafic intens), iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autorităţile locale, iar 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4”, preciza compania.
CNAIR anunţa că revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar şi mai devreme dacă situaţia o cere, aceasta fiind efectuată de echipe de specialişti ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România. „Pentru nu se crea confuzii, trebuie să precizăm că intervalul pentru lucrări de întreţinere periodică este cuprins între 10 şi 15 ani, iar intervalul pentru reabilitarea sau reparaţia capitală este cuprins între 35 şi 50 ani, în funcţie de evaluările tehnice”, au menționat oficialii CNAIR.