Pentru tinerii din Generația Z (între 16-24 de ani) dezvoltarea personală și profesională la locul de muncă se numără printre cei mai importanți factori motivatori. Aceștia se așteaptă să primească oportunități personalizate de învățare. Ca rezultat, timpul de așteptare pentru a fi promovați este de 1 an, comparativ cu 4 ani cât este pentru managerii unei companii multinaționale.
Ritmul rapid de evoluție determină și o tranziție mai rapidă a tinerilor de la o companie la alta, aceștia afirmând că plănuiesc să stea maximum 5 ani într-o companie, comparativ cu 10 ani – care a fost răspunsul predominant al managerilor din companii multinaționale.
Proiectul Insights din cadrul Romanian Business Leaders a desfășurat în luna octombrie evenimentul Insights @Viitorul tău job alături de o mare companie multinațională din România unde au participat 21 de tineri din România și 21 de manageri din firmă. Acest eveniment a avut rolul de a observa diferențele între generații și de a crea o punte de legătura prin care aceștia să lucreze împreună și să afle informații unii de la ceilalți.
Ce îi motivează pe tineri?
La întrebarea “Cât timp ar trebui să ocupi o anumită poziție într-o companie înainte de a fi promovat” tinerii au răspuns un an, comparativ cu managerii, care au răspuns 4 ani. De asemenea, tinerii se văd lucrând pentru o companie aproximativ 5 ani, în timp ce 10 ani a fost răspunsul predominant al managerilor.
Ca stil de comunicare, atât managerii cât și tinerii preferă comunicarea față în față. Pe locul 2 și 3 în opțiunile lor, pentru ambele categorii, sunt telefonul și apoi emailul.
Importanța modelelor în viață
Tinerii din România nu duc lipsă de modele, conform studiului Insights Pulsez, studiu reprezentativ la nivel național în rândul tinerilor între 16-24 de ani. Dintr-o listă de 16 nevoi, accesul la modele s-a aflat pe locul 15 cu 27% din tineri care au afirmat că duc lipsă de modele. Acest aspect a fost dezvoltat și în cadrul evenimentului Insights @Viitorul tău job, unde tinerii au afirmat că modelele lor se află în familie și în cercul de oameni apropiați. Pentru cei 21 de manageri din cadrul companiei multinaționale Societe Generale European Business Services modelele lor vin din rândul personalităților publice sau antreprenorilor recunoscuți la nivel național sau internațional.
Una dintre concluziile evenimentului a fost faptul că tinerii trebuie tratați individual și nu ca făcând parte a generației Z. Nevoile, așteptările și dorințele tinerilor sunt diverse, iar un pachet de beneficii standard este dificil să satisfacă nevoile tuturor. Soluția găsită în termeni de beneficii la locul de muncă a fost o platformă în cadrul căreia angajații să poată folosi banii din beneficii așa cum își doresc.
După interacțiunea dintre tineri cu manageri, cu toții au observat că există niște stereotipuri și că există o barieră între companii și tineri (elevi și studenți) care ar trebui înlăturată. Această nevoie este dublată și de cifrele din studiul Insights PulseZ care evidențiază că aproximativ 1 din 2 tineri la nivel național are nevoie de consiliere în carieră și că interacțiunea dintre tineri și companii este importantă.
“Managerii au fost foarte open minded, iar alături de colegii din grupa mea cât și de restul participanților m-am simțit mai mult decât integrată. Mulțumesc pentru această ocazie, a fost uimitor.” – a declarat Flavia, participantă la eveniment.
“Acest eveniment a depășit cu mult așteptările mele, prin nivelul dialogului și calitatea schimbului de informații. Ca pas următor trebuie să decidem ce acțiuni vrem să păstrăm și să implementăm la nivel de manageri, departament de resurse umane și de comunicare.” – a declarat Matthieu Pasquier, CEO Societe Generale European Business Services