Microsoft şi Apple sunt două companii care ar avea toate motivele să se urască reciproc, însă Microsoft are un duşman mai aprig, la fel ca Apple - este vorba despre Google. Evenimentele de săptămâna trecută vorbesc de la sine: Google îi spionează pe utilizatorii care folosesc browserul web Safari, produs de Apple, pentru a vinde datele advertiserilor, iar Microsoft acuză Google că ar fi implementat aceleaşi coduri de programare fantomă şi în Internet Explorer, browserul său. Totul s-a întâmplat fără ca Apple sau Microsoft să fie înştiinţate, iar Google nu recunoaşte nimic, scrie TechCrunch.
Microsoft a fost martora dezvoltării Apple până la stadiul de cea mai valoroasă companie a lunii, cu o valoare estimată la 200 mil. dolari. Când iPhone-ul a fost lansat, Steve Balmer nu l-a luat în serios decât atunci când a determinat moartea Windows Mobile. Mai mult, iPad-ul a reuşit să stabilească o nouă categorie de gadget-uri: tabletele, pe care Microsoft încerca să le impună fără succes pe piaţă de ani de zile. În prezent, iOS-ul companiei Apple ameninţă produsele principale ale companiei Microsoft. Ţinând cont că iPhone şi iPad sunt pe zi ce trece mai răspândite, produse precum Windows şi Office îşi pierd din popularitate. Pe scurt, Microsoft a fost aşezată într-un con de umbră de către Apple, însă în public, cele două sunt companii-prietene.
Ce au, de fapt, Apple şi Microsoft în comun?
Apple şi Microsoft au în prezent acelaşi rival: Google. Nu demult, Apple şi Google se aflau în aceeaşi tabără (lucrând chiar împreună la lansarea primului iPhone) şi împotriva companiei Microsoft. Răsturnarea de situaţie a avut atunci când Google a lansat sistemul de operare Android. La scurt timp, Apple încheia o înţelegere cu Microsoft în prelungitul scandal al revendicării brevetelor.
Natural ar fi ca Microsoft să atace iOS-ul, ţinând cont că îi afectează principalele produse, însă compania cheltuieşte sume uriaşe pentru propulsarea motorului de căutare Bing, ca principal competitor pentru Google.
Lista giganţilor care atacă Google nu se încheie aici: merită să fie menţionate şi Facebook şi Twitter, care s-au înscris printre rivalii companiei, odată cu implicarea acesteia în social media, respectiv lansarea reţelei Google+.