Cea mai notabilă creștere în intervalul martie-octombrie 2020 au avut-o decorațiunile pentru camerele de lucru, precum tablouri – reproduceri de autor, oglinzile de podea și ceasurile de perete. Surprizele acestei analize? Românii au cumpărat decorațiuni de sezon și pentru sărbătorile de iarnă – precum brazi de Crăciun artificiali ori ghirlande luminoase – încă din luna iunie.

Odată cu intensificarea work-from-home, românii s-au concentrat mai mult pe cumpărăturile online de pe segmentul home & deco, în special pe achizițiile de decorațiuni.

Traficul în această secțiune de pe www.biano.ro a crescut cu 10.000 de utilizatori de la lună la lună, în intervalul martie-octombrie 2020, interesul vizitatorilor fiind concentrat pe subcategorii de produse specifice pentru decorarea casei și a grădinii – top 3 fiind ocupat de tablouri (în special reproducerile de autor), oglinzile de podea și ceasurile de perete.

Decorațiuni sezoniere

O surpriză au reprezentat-o categoriile de decorațiuni sezoniere care aveau în mod tradițional o ascensiune din toamnă sau în magazinele fizice – respectiv brazii artificiali de Crăciun și ghirlandele luminoase, care au început să fie cumpărate încă din luna iunie. În plus, ca o premieră pentru achizițiile home & deco online, o parte semnificativă a vizitatorilor www.biano.ro s-a orientat și către decorațiuni din materiale sustenabile.

“Anul 2020 a redefinit experiența de cumpărare, tot mai mulți utilizatori cumpără online inclusiv decorațiuni sau cadouri de Crăciun pe care înainte le-ar fi cumpărat dintr-un  magazin fizic. Retailerii care nu s-au gândit până acum să vină în online ori au considerat această verticală de business doar o alternativă ulterioară ar trebui să investească masiv în digital. Cifrele din acest an demonstrează că achizițiile online le permit oamenilor să facă cumpărăturile într-un mod sigur, simplu și rapid – inclusiv pe segmentul home & deco”, afirmă Irina Jereghea, Business Development Manager în cadrul echipei BIANO România.

Echipa BIANO își propune să simplifice procesul de selectare a produselor de mobilă pentru utilizatori și să redea o viziune realistă – inspirație cu adevărat folositoare și practică – pentru potențialul produselor prezentate. Instrumentele prin care se realizează aceste acțiuni sunt blogul intern și contul de Instagram @biano.ro, unde utilizatorii găsesc poze reale, din case reale și de la clienți reali BIANO.
Odată deciși asupra unui produs, utilizatorii pot căuta acest produs pe BIANO.ro prin intermediul fotografiilor, un instrument de inteligență artificială dezvoltat 100% intern de echipele BIANO – sau pot să apeleze la filtrarea AI inteligentă on-site, chiar și shopping prin intermediul platformelor sociale.

Veniturile din vânzările home & deco online, de 3 ori mai mari în 2020

Lansat pentru prima oară în Cehia, în 2015, BIANO s-a extins în șase alte țări pe parcursul a cinci ani, respectiv România (unde este prezent din 2018), Slovacia, Olanda, Brazilia, Ungaria și Portugalia. În 2019, BIANO a generat venituri pentru cei peste 1.200 de parteneri locali și internaționali de peste 50 de milioane de euro, având peste 4 milioane de produse home & deco listate pe toate platformele. În 2020, compania estimează că va aduce venituri pentru parteneri de 150 de milioane de euro.