Test extrem pentru vehiculele electrice la Cercul Polar

Echipa Dailydriven.ro și-a propus să împingă limitele electromobilității printr-un test impresionant în condiții de frig extrem.  După 8.000 km parcurși, o Tesla Model 3 a fost dusă până la Cercul Polar pentru a evalua cum se descurcă tehnologia electrică în condiții care testează nu doar autonomia, ci și fiabilitatea vehiculului.

Provocările frigului extrem asupra bateriilor

Pe traseul care a inclus porțiuni din nordul înghețat al Europei, echipa s-a confruntat cu temperaturi ce au ajuns până la -21°C. Aceste condiții au afectat direct autonomia estimată a mașinii.

La o încărcare completă, dimineața, Tesla Model 3 indica o autonomie de 540 km. Totuși, după doar 15 minute de condus în frig, 15% din baterie era deja consumată.

Tesla
SURSA FOTO: Dreamstime

Un exemplu notabil este segmentul dintre Pello și Levi, unde, deși inițial estimarea arăta că vehiculul va ajunge la destinație cu 43% din baterie, temperaturile și pretensionarea bateriei înainte de încărcare au dus la o scădere semnificativă, ajungând la doar 25% la sosire.

În total, pe o distanță de 150 km, s-a consumat 75% din baterie, în ciuda unui stil de condus precaut, respectând limitele de viteză.

Aceste rezultate evidențiază dificultățile reale pe care le pot întâmpina vehiculele electrice în medii cu temperaturi extreme și subliniază impactul frigului asupra performanței bateriilor.

Sisteme de tracțiune și asistență impresionante

Deși frigul a scos la iveală limitările autonomiei, Tesla Model 3 a impresionat la capitolul tracțiune și siguranță pe drumurile acoperite de gheață și zăpadă. În Levi, unde majoritatea mașinilor foloseau anvelope cu cuie, Tesla s-a descurcat excelent cu anvelope obișnuite de iarnă, datorită sistemelor avansate de asistență.

În parcările acoperite de gheață, testele realizate de echipă au arătat o reacție rapidă a sistemelor automate, care interveneau prompt în situații de derapaj. Mașina tăia accelerația și redresa vehiculul cu eficiență, consolidând încrederea în aceste tehnologii. Totuși, un aspect observat a fost tendința vehiculului de a subvira, probabil din cauza greutății.

Pe drumurile alunecoase, modul Relaxat al mașinii s-a dovedit mai sigur, echipa preferând să preia controlul total, pentru a evita decizii automate care ar fi putut crea probleme, cum ar fi frânări bruște sau schimbări de direcție neașteptate.

Un test al limitei și al rezilienței

Aventura Dailydriven continuă cu lecții valoroase despre electromobilitate. Pe lângă impactul frigului asupra bateriilor, călătoria a demonstrat că, deși există provocări, tehnologia electrică poate face față unor condiții dure. Sistemele avansate de siguranță și tracțiune au contribuit semnificativ la succesul parțial al acestui test.

Călătoria de la Cercul Polar continuă, iar echipa se pregătește să revină în țară, traversând centrul Europei.