Lansarea platformei video YouTube în versiunea românească reprezintă o intrare în normalitate pentru compozitorii români, deoarece aceştia vor fi remuneraţi pentru operele publicate pe acest site, a declarat la evenimentul de lansare al YouTube România, Mircea Drăgan, membru în Consiliul Director al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA).
"YouTube România reprezintă o intrare în normalitate pentru compozitorii români reprezentaţi de UCMR-ADA. Această platformă este şi o oportunitate ca repertoriul compozitorilor noştri să fie scris pe YouTube şi pus la dispoziţia publicului larg. Pentru operele puse pe această platforma, aceşti compozitori vor fi şi remuneraţi (…) Conform parteneriatului încheiat /între YouTube şi UCMR-ADA, n.r./ şi Legii drepturilor de autor, autorii români vor fi plătiţi tot pe baza playlist-urilor. Acest parteneriat se adresează tuturor generaţiilor de compozitori şi tuturor genurilor muzicale, iar fiecare compozitor interesat trebuie să-şi declare operele muzicale la noi, la UCMR-ADA", a afirmat Drăgan.
România a devenit, începând de joi, cea de-a 54 ţară din lume care va avea cunoscuta platformă video YouTube disponibilă în limba naţională, ocazie cu care companiile şi agenţiile locale de publicitate se vor putea adresa publicului-ţintă prin intermediul unor modele inovatoare de reclame video.
Astfel, începând din 25 aprilie, YouTube România va oferi o cale pentru toţi producătorii de conţinut, mai şi mici, de a face bani din clipurile video încărcate. Practic, muzicieni şi compozitori români (reprezentanţi ai UCMR-ADA) şi YouTube au anunţat încheierea unui acord de licenţiere care va permite artiştilor să obţină venituri din vizualizarea clipurilor lor pe platforma video. De asemenea, casele de discuri Roton, Cat Music, HaHaHa Production, MediaPro Music, dar şi TVR, au decis să publice pe YouTube conţinut propriu.
YouTube este cea mai populară comunitate video online, care permite milioanelor de oameni să descopere, să vizioneze şi să distribuie videoclipuri originale. Compania are sediul în San Bruno, California, fiind o subsidiară a Google Inc.
Proiectul YouTube a fost pus la punct, în 2005, de către trei angajaţi ai companiei PayPal (Steve Chen, Chad Hurley şi Jawed Karim), iar brandul YouTube a fost înregistrat pe data de 14 februarie 2005. În prezent, peste 70% dintre utilizatorii actuali ai programului sunt înregistraţi în SUA, YouTube fiind prezent în 53 de ţări şi în 61 de limbi.
Popularitatea motorului de căutare deţinut de Google Inc. nu este valabilă doar în cazul vedetelor din show-biz (unde artistul sud-coreean PSY deţine supremaţia cu peste 1,5 miliarde vizualizări ale clipului ‘Gangnam Style’), ci şi în cel al persoanelor obişnuite.
Astfel, o tânără de 26 de ani din SUA a strâns, recent, un miliard de vizualizări cu videoclipurile sale amuzante. Jenna Marbles a devenit o adevărată vedetă pe internet. Cel mai popular videoclip al său, intitulat ‘Drunk makeup tutorial’, în care dă lecţii de machiaj în stare de ebrietate, a fost văzut de 15 milioane de ori, iar fanii ei sunt 75% adolescente de 13-17 ani.
Tot ca o curiozitate, toate videoclipurile postate pe YouTube pot fi vizionate în 1.700 de ani.
Google a achiziţionat YouTube în 2006, pentru 1,65 de miliarde de dolari, iar în fiecare lună site-ul este accesat de peste un miliard de utilizatori unici. De asemenea, în fiecare minut sunt încărcate pe platformă 72 de ore de conţinut video.
Sursa: Agerpres