Mașini electrice. Tot mai mulți români și le doresc, iar situația se reflectă și în statisticile de la finalul anului. Iată care sunt mărcile preferate ale șoferilor din România.
Cu 15,2% mai multe mașini noi în primele luni din 2023
Mai multe mașini noi în 2023. În primele zece luni ale anului a fost înregistrată o creștere de 15,2% în ceea ce privește înmatriculările de autoturisme noi. În plus, potrivit statisticii oferite de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), s-a observat o creștere semnificativă a înmatriculărilor de autoturisme ecologice, cu un salt de 31,8%. Ele au ajuns să reprezinte o 23,8% din piață, în comparație primele luni ale anului 2022.
În clasamentul vânzărilor pe piața națională a autoturismelor și autovehiculelor comerciale, Dacia ocupă prima poziție, cu 39.244 de unități vândute. Brandul românesc este urmat de Renault (12.613), Toyota (9.676), Volkswagen (9.483). Pe ultimele locuri sunt Skoda (8.871), Ford (8.455), Mercedes Benz (7.509), Hyundai (7.364), Suzuki (4.060) și BMW (3.991).
Conform datelor furnizate de APIA, în luna octombrie 2023, autoturismele, care reprezintă aproximativ 84% din total, au înregistrat un volum de 11.244 de unități, în creștere cu 7,9% față de aceeași lună a anului 2022.
În primele zece luni ale lui 2023, în funcție de tipul de combustibil al mașinilor înmatriculate, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 1,9% în comparație cu aceeași perioadă din 2022, ajungând la ponderea de 63,2%.
La fel s-a întâmplat și cu mașinile cu motoare diesel. În cazul lor, scăderea a fost de 1,2%, de la an la an. Ponderea lor este 12,9% din piață.
Mașinile „verzi”, cotă de piaţă de 23,8%
În ceea ce privește mașinile „verzi”, electrice, inclusiv cele hibride, remarcăm o evoluție impresionantă. Ele au înregistrat o cotă de piață de 23,8% la finele lunii octombrie a acestui an. Această cifră este cu10,9% mai mare față de cota deținută de motoarele diesel.
În primele zece luni ale anului 2023, cele mai bine vândute mașini electrice a fost produse de Dacia. Modelul Dacia Spring s-a vândut în 5.796 de unităţi. Astfel, observăm o creștere de 26,9% în comparație cu anul trecut.
În topul preferințelor românilor se numără și:
Tesla Model Y (1.768 unităţi, +678,9%)
Tesla Model 3 (836 unităţi, +21,7%)
Renault Megane (703 unităţi, +1.462,2%)
Volkswagen e-UP! (449 unităţi, +12,8%)
Iată ce vor românii în ceea ce privește segmentul autoturismelor Plug-in:
Ford Kuga (634 de unităţi, +111,3%)
Toyota RAV4 (297 unităţi, +249,4%)
Hyundai Tucson (276 unităţi, +34,6%)
Mercedes Benz GLE (265 unităţi, +25,6%)
Renault Captur (263 unităţi, +22,3%)
În același timp, în topul autoturismelor hibride, fără reîncărcare din surse externe, primele trei poziții sunt ocupate de Toyota Corolla, cu 1.905 unități (în scădere cu 6,2% față de 2022), Toyota C-HR (1.586 unități, -5,9%) și Toyota Yaris Cross (1.342 unități, +117,9%).