„The Lost Symbol“, cea mai recentă carte a lui Dan Brown, vândută într-un milion de exemplare în prima zi de la lansare, va fi în librăriile din România cel târziu din ianuarie 2010.

Încasări de 150.000 de lei speră managerii Diverta să obţină, în prima fază, din vânzarea ultimului titlu care a apărut sub semnătura celebrului Dan Brown. Reprezentanţii companiei au declarat pentru Capital că, cel mai probabil, vor achiziţiona, iniţial, 5.000 de bucăţi. Cum cota de piaţă a retailerului este de circa 35%, ar însemna că, pentru început, în primele luni ale anului viitor, Dan Brown ar putea vinde pe piaţa locală 15.000 de exemplare. Un simplu calcul pornind de la un preţ mediu de 30 de lei/carte, ar însemna că „The Lost Symbol“ va aduce încasări de circa 450.000 de lei (107.000 de euro).

În prima zi de la lansare (în SUA, Marea Britanie şi Canada), cartea s-a vândut într-un milion de exemplare, au anunţat reprezentanţii editurii Doubleday. După ce, timp de mai multe luni, precomenzile s-au aflat în fruntea topurilor de carte de pe site-ul Amazon.com.

Succesul înregistrat pe piaţa românească de celelalte titluri ale autorului, tipărite de Rao în 450.000 de exemplare, în total, poate da măsura impactului ultimei apariţii editoriale, a cărei lansare în limba română va avea loc în această iarnă. „The Lost Symbol“ se găseşte deja în librăriile Diverta în limba engleză, fiind vândute deja circa 80 de exemplare în numai zece zile. Pe magazinul online dol.ro, cartea a fost postată pe 9 septembrie, şi de atunci s-au vândut 45 de bucăţi, totalul încasărilor fiind de 12.500 de lei (3.000 de euro) în mai puţin de două săptămâni. „Codul lui DaVinci“ este cea mai căutată carte a colecţiei Dan Brown, în reţeaua Diverta fiind vândută în 27.382 de exemplare. Punând la socoteală şi cele peste 600 de exemplare vândute prin intermediul site-ului, Diverta a avut încasări de circa 700.000 de lei  (circa 170.000 de euro) dintr-un singur titlu. Şi la Cărtureşti „Codul lui DaVinci“ a avut succes, vânzările fiind mai mari cu circa 25% decât ale celorlalte titluri ale scriitorului. 

Dar contextul economic în care este lansat noul titlu nu pare prea favorabil vânzării de carte. Pe ansamblu, lanţul Diverta anticipează o cifră de afaceri în scădere cu 25,5% faţă de anul precedent.

Mai citim pe timp de criză?

178-38315-21_carte_39.jpgCu toate acestea, Sorin Macovei, director de dezvoltare la Librăriile Cărtureşti, nu crede că dificultăţile economice îşi vor pune sensibil amprenta asupra vânzării titlului „The Lost Symbol“. „Cel mai mare impact îl va avea diminuarea interesului publicului pentru acest gen de subiect, deoarece a fost o serie întreagă de cărţi pe teme similare, care au cam consumat apetitul publicului“, adaugă el. „Totul va depinde de valoarea cărţii lui Dan Brown şi cât de atractivă va fi pentru public. Estimarea mea este că vânzările nu vor putea atinge succesul înregistrat de prima carte, „Codul lui DaVinci“, dar va fi totuşi un eveniment important pe piaţa de carte“, completează Macovei.

Aceasta în condiţiile în care şi ecranizările romanelor continuă să aibă priză la publicul român. Cel mai recent lansat film, „Îngeri şi demoni“, a fost liderul box-office-ului românesc trei săptămâni consecutiv, cu încasări de 178.412 lei şi 10.109 spectatori. Casa de producţie Columbia Pictures a anunţat pregătirea celei de-a treia ecranizări cu câteva luni înaintea lansării cărţii.

450 de mii de exemplare din cărţile autorului Dan Brown au fost editate în România de compania Rao, cea mai vândută fiind, fără dubiu, Codul lui DaVinci

178-38316-capital_21.jpg