Despre cartea The Knack scrisă de Norm Brodsky, cofondatorul Benefit Seven spune că este un mic manual al antreprenorului, cu sfaturi și exemple concrete care au rezultat din experiența antreprenoriala a autorilor.
„Cu toate că mi-ar fi foarte greu să estimez impactul concret avut de literatura de specialitate sau să izolez efectul unei anumite cărți într-o anumită decizie, sunt ferm convins că toate cărtile citite au contribuit, mai mult sau mai putin, la formarea mea ca om, antreprenor, manager”, mărturisește Iulian Cîrciumaru.
Pentru că orice antreprenor ar trebui să aibă un minim de cunoștințe de finance, pentru a putea înțelege și interpreta corect cifrele unui business, adaugă Iulian Cîrciumaru, volumul Financial Intelligence semnat de Karen Berman, cu toate că este o carte de finance, este relativ ușor de citit.
În ceea ce privește volumul Thinking, Fast and Slow al lui Daniel Kahneman, antreprenorul apreciază că este una dintre cele mai bune cărți de psihologie cognitiv-comportamentală. „Cred că este o lectură obligatorie pentru oricine își dorește să înțeleagă mecanismele minții și impactul acestora în luarea deciziilor în afaceri, dar și în viața de zi cu zi”, este de părere cofondatorul Benefit Seven.
Despre cartea Good strategy, bad strategy scrisă de Richard Rumelt, Iulian Cîrciumaru spune că spre deosebire de mulți alți autori, Rumelt reușește să aducă claritate în jurul celui mai întrebuințat jargon din literatura și practica de afaceri- strategia.
„În volumul Antifragile, Nassim Taleb surprinde încă o dată cu această carte fabuloasă care introduce conceptul de „antifragil” cu vaste implicatii social-economice,” subliniază antreprenorul.
El recomandă și biografia completă a lui Warren Buffet, The snowball: Warren Buffet and the Business of Life scrisă de Alice Schroeder, pentru că „așa cum o spune și titlul, cartea este în egală măsură o lecție de business, cât și una de viață.”
Iulian Cîrciumaru obișnuiește să citească două cărți în paralele, iar în prezent lecturează Innovator’s Dilemma de Clayton Christensen și Grow to Greatness: Smart Growth for Entrepreneurial Businesses a lui Edward Hess. El recunoaște că nu a mai citit din vremea studenției literatură de specialitate semnată de autori români, fiind convins că oferta autorilor străini este mult mai bogată. În schimb, spune că urmărește cu plăcere ceea ce Cosmin Alexandru, Adrian Stanciu și câțiva alți oameni de afaceri publică pe blogurile lor sau în publicațiile românești de specialitate. Printre scriitorii săi preferați se numără Nassim Taleb, Daniel Kahneman, Dan Ariely, Malcolm Gladwell, Peter Thiel, Clayton Christensen și Phil Rosenzweig.