Începând de astăzi, Directoratul General pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Comisiei Europene, lansează votul online privind logo-ul comunitar ăentru produsele bio. Site-ul web www.ec.europa.eu/organic-logo va găzdui votul online, cele trei logo-uri care au ajuns în faza finală urmând să fie afişate pe acest website până la 31 ianuarie. Noul logo are ca scop sporirea protecţiei consumatorilor şi promovarea agriculturii ecologice. Spre deosebire de cel actual, noul logo
Începând de astăzi, Directoratul General pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală a Comisiei Europene, lansează votul online privind logo-ul comunitar ăentru produsele bio.
Site-ul web www.ec.europa.eu/organic-logo va găzdui votul online, cele trei logo-uri care au ajuns în faza finală urmând să fie afişate pe acest website până la 31 ianuarie.
Noul logo are ca scop sporirea protecţiei consumatorilor şi promovarea agriculturii ecologice. Spre deosebire de cel actual, noul logo va fi obligatoriu pentru toate produsele bio preambalate care provin din cele 27 de State Membre şi îndeplinesc standardele de etichetare.
„Prin acest vot online, Comisia Europeană vrea să se asigure că noul logo va fi pe placul unui număr cât mai mare de oameni. În acelaşi timp, procesul de selecţie deschisă contribuie la obiectivul mai larg de a face ca oamenii să conştientizeze importanţa sectorului agriculturii ecologice”, a declarat Mariann Fischer Boel, Comisarul pentru agricultură şi dezvoltare rurală.
Noul logo trebuie să reprezinte Comunitatea atât în interiorul cât şi în afara graniţelor ei. Trebuie să fie uşor de reţinut şi de asociat cu UE şi cu agricultura ecologică, fără a folosi cuvinte sau litere.
În total, 3 422 de viitori designeri şi-au prezentat propunerile inovatoare. După încheierea concursului, un juriu compus din specialişti renumiţi pe plan internaţional a selectat cele trei logo-uri care au intrat în faza finală a concursului.