Când vine vorba despre principalele subiecte de interes în mediul online, acestea sunt sănătatea, în special îngrijirea personală, dar și activitățile relaxante, precum filmele sau muzica. Deși majoritatea activităților online se desfășoară de pe computer, românii preferă într-o mai mare măsură să citească știri, să facă shopping online sau să se uite la materiale video de pe laptop.
Consumul video este crescut, 51% dintre români vizionează filme online pe perioada verii, în mod special comedii, filme de acțiune, drame sau filme SF. 54% dintre românii urmăresc videoclipuri online în aceste luni. Site-urile de entertainment, unde aceștia caută videoclipuri amuzante, ocupă primul loc în topul preferințelor românilor pe timp de vară, urmate de site-urile educaționale și de travelling.
63% dintre români citesc știrile online pe site-urile ziarelor, portalurile de știri sau în newsfeed-ul paginii de Facebook. 46% dintre internauții români obișnuiesc să cumpere online obiectele de care au nevoie. Hainele, electronicele și produsele de îngrijire personală se află în topul preferințelor atunci când vine vorba de online shopping vara. Acestea sunt urmate de produse IT&C, încălțăminte și aparate electrocasnice.
Studiul a fost realizat în luna august 2016, pe un eșantion de 2430 de internauți români din mediul urban, cu vârste de peste 18 ani. Eșantionul este reprezentativ la nivel urban, pentru populația ce accesează internetul, cu o marjă de eroare de +/-2%.