Când vine vorba de informare, oamenii de business din marile companii sunt foarte selectivi şi de îndreaptă către publicaţii cu tradiţie, care nu le-au înşelat încrederea.
Potrivit raportului din acest an realizat de BE: Europe, elita de business europeană citeşte „Financial Times”, „The Economist”, „Harvard Business Review”, respectiv site-ul televiziunii Sky News, www.news.sky.com.
Unii pierd, alţii căştigă cititori
Conform studiului, publicaţia „Financial Times”, deţinută de compania britanică Pearson, a fost singurul cotidian european care a câştigat cititori pentru ediţia print. Cotidianului a înregistrat o creştere de 2% printre cei 455.947 de executivi chestionaţi de BE: Europe, deţinând astfel o cotă de piaţă de 14,7%.
În acelaşi timp însă, ediţiile printate a altor publicaţii de valoare, cum ar fi „Wall Street Journal Europe”, „International Herald Tribune” şi „USA Today” au pierdut o parte dintre cititorii de elită din Europa. Cu toate acestea, însă, acestea au raportat un avans al traficului pentru ediţia online.
Potrivit BE: Europe, „Financial Times” este considerată cea mai importantă publicaţie de business, cu o creştere cu 20% a numărului de cititori în bazele anuale.
Săptămânalele rămân la înălţime
Trecând la sectorul săptămânalelor de afaceri printate, cum este cazul „The Economist”, s-a observat în acest an că numărul cititorilor a rămas acelaşi. Acest lucru demonstrează că ziarele cotidiene nu pot suplini analizele şi comentariile dintr-o revistă săptămânală.
„The Economist” a avut o evoluţie constantă în ultimul an, deţinând o cotă de piaţă de 12,3%, în timp ce numărul de cititori ai publicaţiilor „Time”, „Business Week” şi „Newsweek” a crescut cu peste 4 procente.
Revistele lunare, şi ele în top
Şi titlurile cu apariţie lunară au crescut în preferinţele oamenilor de afaceri europeni. „Harvard Business Review” este lider de piaţă la acest segment, urmat de „National Geographic”, „Euromoney”, „Bloomberg Markets Magazine” şi „Institutional Investor”.
Pentru revistele cu apariţie la 2 săptămâni, „Forbes” şi „Fortune” sunt în top, cu cote de piaţă de 2,8% şi respectiv 3,2%.
Site-ul BBC este cel mai căutat în mediul de afaceri cu o cotă de piaţă de 21,4%, urmat de FT.com cu 12,5%, CNN.com cu 8,7% şi Sky News cu 7,8%. În segmentul televiziunilor, Sky News este pe primul loc, urmat de CNN International şi Discovery Channel.
Studiul BE:Europe a fost lansat în urmă cu 35 de ani şi adună opinii despre media şi marketing de la cei mai importanţi oameni de afaceri din Europa. 60% dintre respondenţi au salarii medii lunare de 161.019 euro.