Alin Stanciu se declară adept al studiului academic, mai degrabă, decât cititor de cărţi de afaceri. „Studiul academic creează în mintea cursantului un cadru de gândire, îl învaţă să gândească critic şi îl pregăteşte pentru infinitul de situaţii în care, ulterior, va fi pus” explică antreprenorul. În opinia sa, cărţile de afaceri povestesc reţete de succes într-un context total străin cititorului şi au, de cele mai multe ori, un rol motivaţional.
Despre cartea "Competitive Strategy" scrisă de Michael Porte, publicată şi republicată de la lansarea din 1980, Alin Stanciu spune că oferă un instrument pe cât de simplist, pe atât de eficient, de analiză a forţelor care guvernează competiţia într-o industrie. „În ciuda faptului că este o lucrare eminamente teoretică, aplicabilitatea modelelor descrise este facilă pentru orice industrie sau nivel de business şi vă garantez că exerciţiul respectiv va returna câteva concluzii surprinzătoare”, spune fondatorul Fashion Up.
Cartea "Blue Ocean Strategy", apărută sub semnătura lui W. Chan Kim şi a lui Renée Mauborgne este un bestseller contestat vehement de comunitatea academică, mărturiseşte antreprenorul, probabil din cauza succesului de care s-a bucurat şi care prezintă o abordare stratgică diferită care poate fi sumarizată în câteva cuvinte: găseşte ceva cu adevărat nou în industria ta. “Însoţită de câteva cazuri celebre de spin off-uri de la modelul classic, este o lectură bună, care, dacă nu-ţi poate da idei noi de abordare a strategiei de dezvoltare, măcar îţi poate lărgi orizonturile şi modifica perspective”, mai spune el.
Volumul "Predictably Irrational", scris de Dan Ariely, face parte dinc ategoria „behavioural economics”, potrivit lui Alin Stanciu. „În această carte profesorul Ariely cotnrazice (în baya unor cercetări cantitative) câteva din status quo-urile relaţiei cu consumatorul bazându-se, în principal, pe analiza lui psihologică”, mai spune el.
Conform spuselor sale, cartea "Contemporary strategy analysis" a lui Robert Grant este o lucrare cuprinzătoare despre strategic management care, obligatoriu, se regăseşte în curricula oricărui MBA.
Atunci când vorebşte despre singura carte de business scrisă de un autor român care ar metrita menţionată în top, Alin Stanciu se arată încântat de cartea lui Marius Ghenea, "Antreprenoriat", pe care o găseşte un ghid util. „Autorul pleacă de la premisa că antreprenoriatul se învaţă şi face o trecere în revistă a paşilor pe care noul antreprenor trebui să-i urmeze, insistând asupra riscurilor şi capcanelor la care acesta e expus”, adaugă el.
Ce cărţi citeşte şeful World Class România
Alin Stanciu nu se procupă numai de cărţi de specialitate, astfel că în prezent el citeşte "Femeia de hârtie" de Rabih Alameddine, despre care spune că este un roman despre viaţă, trăirile şi dragostea pentru cărţi a Aaliyei, o femeie singură de 72 de ani, din Beirut şi care se uită retrospectiv la propria viaţă, prin prisma cărţilor pe care le-a tradus. De obicei, fondatorul Fashion Up susţine că este atras de beletristică şi îi preferă pe autorii contemporani. Printre scriitorii săi preferaţi se numără Ryu Murakami, Jonathan S. Foer şi Kurt Vonnegut.
Ce citeşte CEO-ul unei agenţii online de marketing
„De-a lungul timpului, cărţile de business m-au ajutat enorm şi în orice stadiu al business-ului. E mai simplu, mai ieftin şi mai rapid să înveţi lucrurile bune şi lucrurile rele dintr-o carte, dintr-un curs, decât pe propria piele şi propriul buzunar”, conchide antreprenorul.
Fashion Up este un site operat de compania Fup Distribution. Magazinul online a fost lansat în 2009 şi dispune de peste 600 de branduri naţionale şi internaţionale de îmbrăcăminte, încălţăminte, accesorii, parfumuri şi decoraţiuni.
Ce citeşte omul care îi învaţă pe ceilalţi cum să negocieze