Despre "Getting to yes", scrisă de Roger Fisher, Bruce Patton şi William Ury, Sabin Gîlceavă spune că este o carte de bază pentru oricine este implicat în vânzări şi negociere, fiind prima carte care explică într-o manieră uşor asimilabilă cum poţi gândi o negociere, astfel încât toată lumea să fie mulţumită în momentul în care se ridică de la masă. „Cartea a iniţiat un nou curent în domeniul negocierilor de toate felurile”, subliniază antreprenorul.
Cartea "Made to stick", ieşită de sub tipar sub semnătura lui Chip Heath şi a lui Dan Heath este uşor de parcurs, spune antreprenorul, în special pentru că explică de ce unele legende urbane reuşesc să se impună. „Autorii merg mai departe şi oferă date, statistici şi explicaţii pentru a putea genera poveşti şi prezentări memorabile”, spune el.
În opinia sa, "Rich dad, poor dad", scrisă de Robert Kiyosaki arată diferenţele de obiceiuri între oamenii bogaţi şi săraci nu neapărat la nivelul veniturile, ci la modul de generare a acestora. „Autorul reuşeşte să elimine paradigma venituri mari egal bogăţie şi să explce uşor, pe înţelesul publicului, noţiunile financiare”, punctează Sabin Gîlceavă.
Dacă până acum organizaţiile erau mai mult sau mai puţin împărţite, formal şi informal, în conducători şi conduşi, Seth Godin introduce un nou concept: cel de "Linchpin", de persoană indispensabilă, care, indiferent de poziţia deţinută, ţine laolaltă toate sistemele dintr-o organizaţie, după cum spune antreprenorul. El adaugă faptul că, volumul este un ghid practic pentru orice profesionist, indiferent de domeniu.
"The war of art", scrisă de Steven Pressfield este o carte grea, susţine Sabin Gîlceavă, nu foarte uşor de parcurs, cu multe întrebări şi zone de introspecţie, totuşi este cea mai puternică referinţă pentru a depăşi obstacolul cu care ne confruntăm zilnic: procrastinarea, tărăgănările şi tergiversările.
În prezent, CEO-ul Leverage citeşte cartea "Gândire rapidă, gândire lentă" scrisă de Daniel Kahneman, interesat fiind de modul în care conştient sau inconştient luăm decizii în viaţa de zi cu şi şi modul în care aceste decizii determină rezultatele pe care le obţinem.
Antreprenorul se declară pasionat de stilul amuzant, plin de exemple şi uşor de parcurs al lui Seth Godin şi Sir Ken Robsinson. Dintre autorii români de literatură de specialitate, spune că îl apreciază pe Octavian Pantis, recomandând cartea "Musai List". „Mi se pare o carte pragmatică, cu multe lucruri de pus în practică imediat, pentru cineva care vrea să se organizeze mai bine”, explică el. De-a lungul timpului, cărţile de business l-au ajutat în afaceri atât ca inspiraţie, dar şi ca aplicabilitate practică în negociere, finanţe, lucrul cu oamenii.
Sabin Gîlceavă este trainer şi consultant în negociere, cu o experienţă de peste 19 ani în domeniu. El şi-a lansat propriul business în 2009, Leverage Negotiation, prin care oferă consultanţă în negociere.