In fiecare zi, cu fiecare alegere pe care o facem, suntem pusi in situatia de a lua decizii. Chiar si cele mai marunte lucruri ni se prezinta ca o multitudine de optiuni. De la ce mancam la micul dejun, vestimentatia zilnica sau destinatiile de vacanta, practic in fiecare in moment luam decizii, care pot influenta calitatea si complexitatea vietii noastre. Atunci cand vine vorba de ‘cumparaturi’ cunoastem cu totii expresia “atat cat dai, atata face”, asta pentru – ne-am lamurit cu totii, ‘ieftin si bun’ este doar o utopie banala sau un mesaj uzat de marketing – depinde din parte a baricadei privesti lucrurile.
Cand ne referim la echipamente si tehnologii, deciziile sunt chiar mai grele. Caracteristici unice, diferente greu de cuantificat in ceea ce priveste confortul si calitatea – fac alegerile sa fie tot mai dificile in contextul unei oferte permanent diversificate.
Si, pentru ca de cele mai multe ori totul pleaca de la un buget – cum stim ca am facut alegerea corecta?
In domeniul echipamentelor de tiparire, Kyocera pune accentul pe TCO (Total Cost of Ownership) considerand ca acesta este mai important decat pretul de achizitie. Cum se sustine acest TCO si, mai ales, de ce conteaza atat de mult in economia unei alegeri?
TCO-ul este totalitatea costurilor care se asociaza unui produs – de la achizitie, pana la costuri de intretinere si exploatare, inclusiv consumabile si inclusiv costuri asociate cu factura de eletricitate. TCO-ul atrage atentia oricarui consumator asupra faptului ca mai multe costuri mici adunate, in timp, pot constitui valori, uneori chiar mai importante decat valoarea de achizitie in sine. Altfel spus, Kyocera afirma ca echipamentele sale, avand cel putin aceleasi functionalitati cu cele ale competitiei, vor atrage in timp costuri reduse de intretinere si consum sau vor rezista mai bine in timp, avand astfel o valoare mai mica de amortizare.
Cum reuseste Kyocera sa sustina argumentul unui TCO mai redus? In urma cu multi ani, Kyocera a dezvoltat tehnologia ECOSYS care presupune simplificarea sistemelor si utilizarea unor materiale mai rezistente, echipamentele solicitand mai putine investitii in intretinere si mentenanta si asigurand o durata medie de viata mai buna si un consum mai scazut.
Daca cumva, pana acum, decizia achizitiei unei solutii de printing s-a bazat pe criteriu pretului, o a doua evaluare – fie aceasta concentrata si doar pe pretul cosumabilelor – sigur va produce o schimbare de optica. Pentru ca se stie, nu imprimanta ‘costa’ atat de mult, cat consumabilele…
Poate ca argumentul TCO nu sta in picioare ca orice tip de achizitie. Dar pentru acele echipamente care implica consumabile (iar in sfera IT, echipamentele de tiparire sunt extrem de sensibile la acest argument) efortul unui astfel de calcul merita facut. Rezultatele pot fi surprinzatoare!