Articolul publicat ieri de AutoExpress începe prin constatarea unei ironii: numele B-Max a fost dat de producătorul american unui model căruia îi lipsește tocmai pilonul B. Deși până acum acesta era considerat crucial pentru soliditatea structurii unei mașini, Ford a reușit să găsească o soluție ingenioasă prin care să îl elimine fără ca siguranța pasagerilor să fie afectată. Explicând diferențele față de modelul de la care a preluat cele mai multe dintre componente, Fiesta, jurnaliștii de la AutoExpress menționează că este destul de dificil pentru ocupanții locurilor din față să găsească centurile de siguranță atunci când sunt deja așezați. Tot lipsa pilonului B este de vină. În plus, la capitolul mici cusururi, britanicii notează calitatea materialelor utilizate. „Acesta nu este un Volkswagen”, punctează AutoExpress. Cu toate acestea, concluzia articolului este pozitivă: „Încă un model câștigător produs de Ford. B-Max poate satisface orice client de MPV-uri și ar trebui să fie o atracție majoră pentru oricine dorește să își transporte familia. Lipsa pilonului B este o soluție inteligentă care nu va întârzia să fie copiată de alți producători, în timp ce restul mașinii este exact ce te aștepți să fie un Ford – acesta este încă un monovolum al companiei pe care te bucuri că îl poți conduce. Prețul bun, echiparea decentă și costurile reduse de funcționare reprezintă cireașa de pe acest foarte gustos tort”.
În același timp Autocar pornește de la ideea că, după succesul repurtat de Ford cu toate monovolumele sale mari, apariția lui B-Max era doar o chestiune de timp. Provocarea a fost însă desenarea unui model inovator care să bată calitățile incontestabile ale liderului segmentului, Opel Meriva. Elementele apreciate de cei de la Autocar sunt aspectul, care aduce aminte clar de S-Max – unul mult mai mic, e drept -, vizibilitatea pe care șoferul o are asupra drumului grație poziției înalte, accesul ușor către oricare dintre locurile din habitaclu. Bineânțeles că jurnaliștii au găsit și neajunsuri. Printre acestea, șezutul scaunelor care pare prea scurt și îngust, și mai ales dimensiunile mari ale consolei centrale care „pare să acapareze spațiul personal al șoferului”. La capitolul „ar trebui să o cumpăr?”, Autocar se pierde în superlative: „cu superbul și economicul său motor alimentat cu benzină (n.n – 1.0 EcoBoost), cu accesul excelent către bancheta din spate, suspensia suplă și gama fantastică de echipamente acest model devine un puternic concurent în segmentul mașinilor de oraș. Pare că avem de-a face cu un potențial lider al clasei monovolumelor mici”.
The Independent notează pozitiv și capitolul ținută de drum care „nu este deloc o surpriză. Ca majoritatea modelelor Ford din ultima vreme, B-Max poate fi manevrat excelent chiar dacă, cu statura sa înaltă, se înclină ceva mai mult (n.n – pe viraje) decât modelul pe care este bazat, Fiesta. Și motorul EcoBoost de 1.0 litri și 120 CP primește laude de la publicația britanică în ciuda faptului că acesta simte lipsa unei transmisii cu șase trepte, ansamblu utilizat de Ford în cazul modelului Focus.
WhatCar? menționează că, deși te poți aștepta ca lipsa pilonului B să reducă rigiditatea caroseriei și să afecteze astfel ținuta de drum și confortul, nu așa se întâmplă în cazul B-Max. Mașina este stabilă în viraje și sigură la viteze mari. „Dacă sunteți în căutarea unei mașini versatile, ușor de condus și cu un preț accesibil pentru un supermini atunci ar fi greu să înțelegem de ce nu ați merge direct la cel mai apropiat dealer Ford. Din toate punctele de vedere, B-Max reprezintă marca Ford la nivelul său maxim”.
Concluziile testului realizat de Capital la bordul noului Ford B-Max vor fi publicate în revista care va apărea pe 1 septembrie.