La nivel naţional, 21% dintre români au auzit de „mystery shopping”, un procent mai mare (33%) fiind înregistrat în rândul celor care obişnuiesc să ofere altora păreri sau recomandări, fie ele online sau offline. Persoanele care cunosc activitatea de client misterios se regăsesc într-o măsură mai mare în Bucureşti (32%) sau alte oraşe mari, sunt tineri (18-34 ani), cu educaţie ridicată, sunt angajaţi şi au venituri în familie care depăşesc 2000 lei.
Deşi numai 2% din populaţie a lucrat sau lucrează ca mystery shopper, intenţia este semnificativ mai mare: 11% au spus ca ar vrea sa desfăşoare o astfel de activitate în viitor. Atât cei care au lucrat deja, cât şi cei care intenţionează să o facă sunt mai degrabă tineri (până în 40 ani) care provin din oraşele mari.
Ce înseamnă pentru români „client misterios”?
36% dintre cei chestionaţi spun că este o tehnică prin care o companie îşi poate „spiona” angajaţii cu scopul de a-i penaliza sau recompensa, în vreme ce un sfert dintre ei afirmă că este o tehnică prin care o companie îşi poate spiona concurenţa sau prin care îşi evaluează serviciile oferite cu ajutorul unor profesionişti care „interpretează” rolul unui client obişnuit.
Rezultatele au fost obţinute dintr-un studiu GfK Omnibus reprezentativ la nivel naţional, pe un eşantion de 1029 respondenti, atât din mediul rural cât şi din urban. Chestionarul a fost aplicat faţă-în-faţă, în luna august 2012.
GfK România derulează studii de Mystery Shopping începând din anul 2004 pentru clienţi din industriile auto, financiar, FMCG, pharma, retail, servicii şi telecom. Începând din 2012, GfK Romania este membru al MSPA (Mystery Shopping Providers Association) şi are o divizie specializată în proiecte de tip Mystery Shopping.
Ce cred românii că este un client misterios?
25 octombrie 2012, 12:24
Ultima modificare în 25 octombrie 2012, 15:24
GfK România a derulat un studiu reprezentativ naţional pentru a verifica gradul de cunoaştere al activităţii de Mystery Shopping printre români şi cum este aceasta percepută.
Etichete:
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Eveniment
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Ponta: Rămânem fără bani de la UE
- Leonard Orban: Nu am primit niciun fel de comunicare oficială de la CE privind noi presuspendări de fonduri UE
- FMI: România a făcut progrese, însă revenirea economică rămâne fragilă
- FMI: Creşterea economică a României şi funcţionarea creditării interne, afectate de criza datoriilor
- Ruşii îşi doresc din ce în ce mai mult o nouă revoluţie, care să măture actuala putere de la vârf
- Peste 98 la sută din berea consumată în România provine din producția internă
- Chinezi, americani și ruși, aliați pentru a pune capăt dominației S&P, Moody’s şi Fitch
- Acţiune de amploare a polițiștilor de la Rutieră. Toate maşinile cu radar ies în trafic
- Președintele american pune Iranul la colț și susține Israelul
- Băsescu, la Bruxelles: S-a stabilit crearea unui buget al zonei euro