Potrivit unei analize de piață realizată pentru luna martie, frişca şi floricelele de porumb sunt cele mai prezente în coșurile de cumpărături în unele ţări europene, relatează Dpa, citată de agerpres.
Astfel, în Germania, Franţa, Italia, Spania şi Regatul Unit, cercetătorii de la institutul Nielsen au constatat preferinţe locale clare la cumpărături în funcţie de faza epidemiei, a declarat Jens Ohlig, director pentru Germania, Austria şi Elveţia.
Totodată, organizaţia de studiu al pieţei a înregistrat în martie un volum mai mare al achiziţiilor de şerveţele şi detergenţi în Germania, în timp ce în Franţa s-a cumpărat mai mult peşte şi pastă de roşii, iar în Spania au crescut vânzările de produse de îngrijire a pielii şi de popcorn; şi în Italia s-a cumpărat mai mult popcorn, iar vopseaua de păr a devenit de asemenea mai populară în rândul cumpărătorilor. În Regatul Unit s-a remarcat creşterea consumului de frişcă.
Europenii cumpără aceleași produse
Se pare că articolele de bază din coşurile de cumpărături sunt similare în multe ţări, observă reprezentantul Nielsen. „Pentru consumatori, primul lucru urmărit de obicei este acoperirea nevoilor de bază”, a arătat Ohlig.
Modelul este asemănător: la începutul epidemiei s-au cumpărat mai mute produse legate de sănătate, apoi tendinţa s-a orientat către măşti de protecţie şi dezinfectanţi. În faza a treia a crescut – „dramatic”, apreciază Ohlig – acumularea de stocuri de alimente neperisabile. Pe măsură ce consumatorii se pregăteau pentru posibile interdicţii de circulaţie, s-au făcut mai multe cumpărături online.
În analiza realizată, Analiza Nielsen s-a bazat pe evaluarea vânzărilor mai multor produse în supermarketuri şi farmacii, comparativ cu perioada similară de anul trecut.