În ultimii 15 ani, produsele din piele fabricate în România au ajuns să fie valorificate de italieni. Mulți antreprenori din Italia au venit în țara noastră pentru a investi în unitățile de producție și de prelucrare a pielii, iar astfel produsele care pleacă din țara noastră au ajuns să fie din ce în ce mai apreciate peste hotare. Anul trecut, valoarea articolelor din piele exportat din România în Italia a ajuns la 630 de milioane de euro.
Din anul 2000, numeroși antreprenori italieni și-au arătate interesul pentru unitățile de producție și de prelucrare a pielii(în special pentru producția de încălțăminte și de articole de marochinărie), de aceea aceștia au făcut multe investiții în România. Se estimează că aproximativ 1,8% dintre firmele active cu participare italiană prezente în România operează în domeniul pielăriei și tăbăcăriei. Câteva exemple în acest sens sunt: Raffaelo Shoes Factory(producător de încălțăminte, având ca acționar firma Grisport Spa, care a avut în 2014 o cifră de afaceri de peste 50 de milioane de euro, 760 de angajați), Reropam și Bihore’ (producătorul de încălțăminte, printre acționari se numără Calzaturificio Nuovo Creuserm).
În primele 10 luni ale anului 2015, schimburile comeciale dintre Italia și România au atins o valoare totală de 11,4 miliarde de euro, în creștere cu 8,2% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit datelor Institutului Național de Statistică(INS). România a exportat către Italia bunuri în valoare de 5,72 miliarde de euro (ceea ce înseamnă o creștere de 9,5% față de primele zece luni ale anului 2014), în timp ce importurile din Italia au atins o valoare de 5,69 miliarde de euro(ceea ce semnifică o creștere de 6,9% față de aceeași perioadă din 2014).
În perioada ianuarie-octombrie 2015, Italia s-a situat pe cel de-al doilea loc după Germania, atât în clasamentul țărilor furnizoare , cât în topul piețelor de destinație a exportului român, cu p cotîă din totalul de schimburi al Românieu egală cu 11,6%(12,5% din exportul total și 10,9% din importul total).
Principalele produse exportate din România în Italia, în primele 10 luni ale anului 2015, au fost: articole de îmbrăcăminte, articole din piele(630 de milioane de euro), autovehicule, remorci și semiremorci, tutun, aparatură electrică. Principalele produse importate din Italia, anul trecut, au fost următoarele: utilaje și aparate, produse metalurgice, piele și articole din piele(502 milioane de euro) sau produse chimice.
La data de 20 noiembrie 2015, conform datelor Oficiului Național al Registrului Comerțului, societățile cu praticipare italiană erau 41.581(în creștere cu 5,1% față de 31 decembrie 2014), dintre care aproximativ 24.000 de active , cu un capital vărsat de circa 1,54 de miliarde de euro. În perioada ianuarie-noiembrie 2015 s-au înregistrat circa 2.000 de firme noi cu participare italiană.
De peste 10 ani, Italia este principala țară investitoare, prin numărul de societăți înregistrate(20,5% din total),în timp ce deține cel de-al optulea loc printre investitori în privința capitalului investit(4% din totalul în euro).
Unul dintre cele mai importante evenimente din domeniu este Simac Tanning Tech, ce va avea loc în perioada 23-25 februarie 2016, la Milano. În cadrul expoziției ce se va întinde pe o suprafață de 15.000 de metri pătrați, vor fi prezentate mașini și tehnologii pentru tăbăcări și industria de pielărie- încălțăminte. Vor fi prezente 245 de companii expozante.