Luna decembrie a anului trecut a constituit 15% din vânzările băcăniei din 2013. Printre cel mai bine vândute produse în perioada decembrie 2013 – februarie 2014 se numără mezelurile, vinurile și dulcețurile.
Băcănia cu suflet a vândut cu precădere mezeluri, iar dintre acestea cele de porc au deținut majoritatea (73%), fiind urmate de cele de curcan (8%), rață (6%) și vită (6%).
“Mezelurile de sezon, specifice Crăciunului, cum sunt toba, caltaboșul, lebărul, șoricul și cârnații, au însemnat mai mult de jumătate din vânzările realizate în decembrie. Totodată, pe lângă aceste produse tradiționale, clienții noștri au cumpărat, în ultima lună a anului trecut, și diverse specialități, precum pastrama de rață, șunca de curcan, jambonul și mușchiulețul crud – uscat”, explică Liviu Oprea (foto), managerul Băcăniei cu suflet.
În plus, în decembrie 2013, în afară de mezeluri, băuturile alcoolice au însemnat un sfert din vânzări. Vinurile roșii și seci au avut cea mai mare pondere în vânzări (71%), pe această categorie de produse.
Per total, vânzările înregistrate de Băcănia cu suflet în decembrie anul trecut au fost de 2,5 ori mai mari decât cele din aceeași perioadă a lui 2012.
În ianuarie, din cauza vremii capricioase, care i-a ținut pe români în case, vânzările au coborât, pentru ca în februarie acestea să revină pe un trend ascendent.
“Luna februarie marchează o revenire a pieței, vânzările fiind duble comparativ cu anul trecut. Pe parcursul lunilor de iarnă, obiceiurile de consum ale românilor s-au schimbat, astfel că, dacă în decembrie 2013 vinul roșu era preferat de 46,95% dintre aceștia, vinul alb de 38,03% și cel roze de 15,02%, în februarie 2014 vinul alb a fost cel mai cumpărat pe acest segment (45,45%), acesta fiind urmat de cel roșu (37,5%) și cel roze (17,05%)”, adaugă Liviu Oprea.
În perioada de iarnă, Băcănia cu suflet a vândut peste 700 de borcane de dulcețuri, triplu față de numărul de gemuri cumpărate de români în aceeași perioadă.
În ceea ce privește bonul mediu de comandă, acesta a urcat in decembrie anul trecut de la 37 la 45 de lei, iar în ianuarie și februarie la 41 – 43 de lei. Referitor la cine trece pragul Băcăniei cu suflet, managerul a spune că un sfert sunt clienți companii, în timp ce restul persoane fizice.
Mai departe, în 2014, antreprenorul îşi propune să utilizeze o bucătărie proprie, unde să producă prăjituri și plăcinte de casă, dar și cozonaci, şi mai târziu să se extindă pe plan local cu mai multe băcănii. Proprietarii băcăniei mizează pe dublarea afacerilor şi în acest an.