Noii utilizatori pot folosi platforma fără a crea un profil
Cu toate acestea, Threads nu a fost disponibilă în Uniunea Europeană, care are reguli stricte în ceea ce privește datele și big tech.
Meta speră că va stimula interesul pentru platformă, care a câștigat deja peste 100 de milioane de utilizatori în prima săptămână. Ulterior însă aceste cifre au început să scadă.
Șeful Mark Zuckerberg a anunțat vestea printr-o postare pe Threads, salutând noii utilizatori din toată Europa.
Un purtător de cuvânt al Meta a declarat că platforma a suferit „îmbunătățiri semnificative” de la lansarea sa în alte țări, în luna iulie.
Lipsa unor caracteristici cheie, cum ar fi un site web și o funcție de căutare, a contribuit la scăderea interesului inițial al utilizatorilor.
„Începând de astăzi, persoanele din UE pot alege să creeze un profil Threads care este conectat la contul lor de Instagram – ceea ce înseamnă că au parte de aceeași experiență ca toată lumea – sau să folosească Threads fără profil”, au declarat aceștia.
Cu toate acestea, cei care aleg a doua variantă vor putea doar să vizualizeze conținutul, fără a putea posta sau interacționa cu respectivul conținut.
„Poți să parcurgi conținut public, să cauți profiluri, să partajezi conținut prin copiere de linkuri și partajare pe platformă și să raportezi conținut. Totuși, nu vei putea să creezi propriile postări, să interacționezi cu conținutul sau să urmărești profiluri de Threads”, potrivit ghidului platformei.
La doar trei săptămâni de la lansare, Zuckerberg a declarat că Threads a pierdut jumătate din utilizatori. Lansarea de noi caracteristici a ajutat-o să-i recupereze pe majoritatea dintre aceștia. Cu toate acestea, Threads rămâne mai puțin populară decât X și are mult mai puțini utilizatori decât TikTok sau decât alte servicii Meta, precum Instagram și Facebook.
Nu se știu exact motivele pentru lansarea întârziată din Europa
Meta nu a dezvăluit în mod oficial motivul pentru care a amânat lansarea Threads în UE, dar se crede că acest lucru se datorează reglementărilor stricte ale Blocului Comunitar. Un purtător de cuvânt al Meta a declarat în iulie că acest lucru se datorează „incertitudinii privind viitoarele reglementări”.
Actul privind serviciile digitale al UE, legi care impun noi responsabilități marilor companii de tehnologie, a intrat în vigoare în august. Acestea protejează utilizatorii de pe marile platforme sociale și includ reguli privind publicitatea adresată copiilor și o cerință pentru ca firmele să fie mai transparente în privința algoritmilor lor cu autoritățile de reglementare.
Threads cere permisiunea de a accesa o mulțime de date de pe dispozitivul dumneavoastră, inclusiv date de localizare, achiziții și istoric de navigare. În prezent nu se știe dacă aplicația a suferit modificări semnificative pentru a respecta legile UE.
Cu toate acestea, în octombrie, Meta a anunțat că în cea mai mare parte a Europei vor fi introduse servicii de abonament care vor elimina reclamele de pe toate platformele sale, ceea ce, potrivit acesteia, va răspunde preocupărilor UE.
Această decizie a fost luată după ce Meta a fost amendată cu 390 de milioane de euro în ianuarie pentru că a încălcat normele UE privind datele referitoare la reclame.
Modelul de abonament este exclusiv pentru persoanele din UE, Spațiul Economic European și Elveția și nu este disponibil în Regatul Unit.