Cei mai mulţi dintre românii care navighează pe internet nu au venituri (19,10%) şi numai 3,5% au venituri care depăşesc 7.000 de lei. Internauţii care câştigă bani au în principal venituri de 1.000-1.500 lei (15,65%), 500-800 lei  (12,57%) sau sub 500 lei (11,22%). Venituri între 1.501-2.000 lei au 11,01% dintre respondenţi, în timp ce 10,13% iau 801-1.000 lei.

Două treimi dintre internauţii români (68,66%) folosesc desktopuri pentru a naviga pe internet, 48,21% accesează web-ul de pe laptopuri, în timp ce un număr mult mai mic foloseşte pentru a intra online telefoanele mobile (12,68%) sau PDA-urile (4,07%). De asemenea, pentru a naviga online, majoritatea foloseşte un calculator exclusiv (39,63%) sau îl împarte cu încă o persoană (36,76%), existând însă şi cazuri în care un singur calculator este folosit şi de mai multe alte persoane (circa 23% de alte două). Cei mai mulţi (57%) nu folosesc date de logare pe calculator, în timp ce 43% intră pe calculator cu utilizator şi parolă.

Devenit parte integrantă a vieţii internauţilor români, internetul este folosit zilnic, în mod frecvent,  de 87,11% dintre internauţi, aproape 12% îl folosesc de câteva ori pe săptămână, în timp ce un număr redus intră online doar o dată pe săptămână sau mai rar.

Locul preferat de participanţii la studiu pentru accesarea internetului este propria locuinţă (90,72%) sau locul de munca (30,28%), din mers (8,18%) sau de la şcoală/facultate (6,45%), precum şi din alte locuri cum ar fi de la prieteni, de la internet cafe-uri sau din alte părţi.

Când navighează online, aproape jumătate (44,25%) dintre internauţii români folosesc un singur browser pentru a accesa paginile web, în timp ce restul folosesc două sau mai multe browsere.

Informaţiile, socializarea şi e-content-ul – la mare preţ online

Potrivit studiului, internauţii români au intrat online pentru informaţii (89,72%), comunicare / socializare (58,27%) sau încărcat/descărcat fişiere (39,29%). De asemenea, pe internet, se citesc bloguri sau forumuri (36,15%), se urmăresc clipuri şi filmuleţe online (35,35%) sau se joacă jocuri online (25,18%), se caută informaţii financiare sau de afaceri (22,32%), se vizionează programe TV online (16,19%) sau se derulează alte tipuri de activităţi (2,59%).

Astfel, cele mai vizitate categoriile de site-uri sunt ziarele şi revistele online (63,93%), comunităţile online (Hi5, LinkedIn sau Facebook – 49,92%) şi site-urile cu locuri de muncă (36,53%). Pe locurile următoare în preferinţele internauţilor se află site-urile auto (23,80%),  cele de Internet banking  (23,63%),  comerţ electronic (25,41%), turism (19,76%), cele cu profil imobiliar (11,93%) şi site-uri pentru adulţi (11,69%), precum şi alte tipuri de site-uri.

În ceea ce priveşte cele mai căutate informaţii online, pe primul loc se află cele referitoare la medicină, sănătate şi alimentaţie (50,12%), evenimente / ştiri despre România (43,77%), computere, software, IT & Internet (40,31%), dar şi acelea vizând familia şi viaţa de cuplu (39,41%), ştiinţa şi tehnică (35,39%), turismul, călătoriile şi vacanţele (34,92%), copiii şi educaţia lor  (32,80%) sau datele referitoare la bucătărie / reţete culinare (32,22%).

Dominante pe internet sunt în continuare femeile (53,35%), bărbaţii (46,65%) nefiind la fel de activi în navigarea online.

Datele Studiului demografic trafic.ro au fost colectate în perioada 15 noiembrie-15 decembrie 2010, chestionarul studiului fiind completat de 26.621 de utilizatori români de internet.