Compania, care stă pe un munte de cash evaluat la aproape 45 miliarde de dolari, ar putea alege să nu ia parte la nicio ofertă şi nu s-a angajat încă în discuţii foarte serioase cu potenţiali parteneri.

De cealaltă parte, Yahoo! ia în calcul diverse opţiuni strategice după concedierea fostului CEO Carol Bartz, motivul principal fiind acela că nu a reuşit să ţină pasul cu Google pe zona de publicitate online.

Google, care se află sub supravegherea autorităţilor de reglementare in întreaga lume atunci când vrea să facă o achiziţie, ar putea finanţa o altă companie sau grup de companii pentru a păstra Yahoo! în postura de competitor.

„Dacă se diminuează concurenţa, reglementările vor deveni mai dure. În plus, vor deveni tot mai puternice argumentele celor care acuză Google de monopol”, a afirmat Greg Sterling, analist la compania americană e research Opus Research.

În februarie 2008, Microsoft a făcut o ofertă de preluare a Yahoo! de 44,6 miliare de dolari, refuzată de boardul condus de Jerry Yang pentru că „subevaluează mult valoarea companiei”. Trei ani mai târziu, Yahoo! valora la bursă de două ori mai puţin decât oferta, circa 22 miliarde dolari. Carol Bartz l-a înlocuit pe Yang în ianuarie 2009.