Ce face Primăria din Alba Iulia pentru a creşte numărul de turişti

Primăria Alba Iulia investeşte 570.000 euro în 2015 pentru evenimente care să crească numărul turiştilor în cetate iar 129.000 euro din suma totală vor fi alocate pentru evenimentele din luna mai, se arată într-un comunicat remis, joi.

Începând cu weekend-ul de 1 mai, autorităţile au pregătit un mix de evenimente pentru toate gusturile, inclusiv festivaluri de muzică şi film, competiţii pentru copii, dar şi weekend-uri speciale în Cetatea Alba Carolina. Unul dintre cele mai importante evenimente va fi Festivalul Roman Apulum care se va desfăşura în weekendul 2-3 mai 2015, în cetatea Alba Carolina. Pentru turiştii care vor ajunge în cetate în mini-vacanţa de 1 mai, autorităţile au pregătit târguri de sclavi, lupte de gladiatori, războaie daco-romane, demonstraţii militare, ateliere meşteşugăreşti tradiţionale, dansuri şi jocuri antice.

Alba Iulia şi-a început călătoria ca destinaţie turistică imediat după intrarea României în Uniunea Europeană. Întregul Centru Istoric al oraşului a fost refăcut, cetatea oraşului a fost renovată din fonduri europene, iar anual noi evenimente şi spaţii comerciale populează această zonă. Investiţiile de până acum în renovarea celei mai mari cetăţi de tip Vauban din România şi în transformarea oraşului Alba Iulia au totalizat 150 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene nerambursabile. AGERPRES