comScore.Inc a publicat cifrele din septembrie ale utilizării internetului pe continentul european, iar rezultatele arată că 373,4 milioane de vizitatori unici au accesat internetul în septembrie 2011, acest lucru însemnând 26,4 ore online pe cap de european. Rezultatele lunii septembrie arată, de asemenea, că în luna septembrie au fost accesate cu preponderenţă website-urile legate de Carieră şi Dezvoltare Personală, acestea fiind cu 14% mai populare în această lună faţă de luna august.
Website-urile de Cariere şi Dezvoltare Personală au înregistrat cel mai mare număr de vizitatori unici de până acum
Aproape 30% dintre europenii care au accesat internetul, respectiv 108,4 milioane de vizitatori unici, au vizitat website-urile de Cariere şi Dezvoltare Personală, aceasta fiind cea mai ridicată cifră înregistrată până acum de acest sector. Subcategoria Training şi Educaţie a înregistrat o creştere de 28%, urmată de Căutare Locuri de Muncă, secţiune accesată cu 21% mai mult faţă de luna august.
Cel mai accesat website de Cariere şi Dezvoltare Personală a fost Monster Inc. în luna septembrie, cu 9,4 milioane de vizitatori unici, urmat de Indeed.com, cu 8,3 milioane de vizitatori unici şi o creştere cu 39% faţă de luna precedentă. Pe locul 3 în clasamentul celor mai accesate astfel de website-uri în luna septembrie s-a aflat Jobrapido, cu 7,7 milioane de vizitatori unici, acesta fiind urmat de website-ul companiilor din Franţa – Espace Emploi International, care a strâns aproape 5 milioane de vizitatori unici.
Website-urile aflate în proprietatea Google s-au aflat în fruntea clasamentului în luna septembrie, cu 341,1 milioane de utilizatori unici, atingând aproape 91% din totalul accesărilor la nivel european pe parcursul lunii. Cele aflate în proprietatea Microsoft s-au poziţionat pe locul 2, cu 263,3 milioane de vizitatori. Pe locul 3 s-a poziţionat Facebook.com, cu 250 de miioane de vizitatori.
Proprietarii care au înregistrat creşteri notabile au fost Populis din Dublin, companie digitală de media (peste 44%), Seznam.cz din Cehia (25%) şi website-ul de jocuri EA Online (16%). Wind Telecomunicazioni şi Mozilla Organization au crescut semnificativ, de asemenea, respectiv cu 15% şi 14%.
Comportamentul internautului european în funcţie de ţara de provenienţă
Rusia a depăşit Germania în luna septembrie ca număr de vizitatori unici, iar în Marea Britanie s-a înregistrat cel mai mare număr de ore pe cap de internaut (36 de ore). Mai multe informaţii se găsesc în tabelul de mai jos.