Conform proiectului de lege pentru bugetul pe 2014, autoritățile au prevăzut în bugetul Secretariatului General al Guvernului, la capitolul Transporturi o sumă de 400 milioane de lei care nu va putea fi repartizată sau utilizată în alte scopuri.
“Repartizarea sumei poate fi efectuată numai după obţinerea opiniei EUROSTAT cu privire la clasificarea în afara bilanţului/conturilor naţionale a cheltuielilor efectuate în cadrul obiectivului "Construcţia autostrăzii Bucureşti – Braşov, tronsonul Comarnic – Braşov", se menționează în proiectul de lege, care poate fi descărcat aici.
Premierul Victor Ponta a anunțat luni seara, după încheierea negocierilor cu FMI, că s-a reușit o creștere a plafonului de datorie pentru proiecte de infrastructură la autoritățile locale de 1,2 mld. lei și o creștere a cofinanțărilor pentru fondurile europene la 3%.
“Avem prevăzut un buffer bugetar pentru a putea semna şi demara proiecte importante de infrastructură, în primul rând, proiectul de Autostradă Comarnic-Braşov, chiar cu 2014 şi, de asemenea, proiectul de Autostradă Suplacu de Barcău – Borş, o parte din ceea ce ştiţi că s-a declanşat ca fostul proiect al Autostrăzii Transilvania şi pe care trebuie să îl continuăm şi avem posibilitatea să-l continuăm în 2014”, a spus prim-ministrul.
Tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov este primul din România care va fi construit sub formă de concesionare, adică cu bani de la constructor, urmând ca acesta din urmă să-și recupereze banii în cei 30 de ani de exploatare.
Pentru tronsonul Comarnic-Brașov, CNADNR așteaptă până pe 15 noiembrie ofertele finale de la cele trei asocieri rămase în cursă, urmând ca la finele lunii să fie declarat câștigătorul, potrivit declarațiilor realizate de directorul companiei de drumuri, Narcis Neaga.

Autostrada Comarnic-Brașov este proiectul asumat și declarat de premierul Victor Ponta ca fiind prioritar pentru România, în primăvara acestui an, premierul preciâznd că în cazul în care nu va fi gata în 2016 nu va mai candida pentru un post de parlamentar.
Valoarea estimată de reprezentanţii CNADNR, menţionată în anunţ, este de 5,32 miliarde de lei fără TVA, adică 6,6 miliarde de lei cu TVA (25,3 milioane de euro/km), și se referă la construcția, operarea și întreținerea tronsonului de autostradă pe o perioadă de 30 de ani.
Statul român a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci -Aktor, a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.
Citiți și: