Fiecare an ce trece ne uimeşte cu tehnologiile apărute şi cu lansările producătorilor IT&C. Multe dintre ele intră rapid pe piaţa românească, pentru altele, românii au de aşteptat uneori mai mult de un an de zile. Ce noutăţi vor atenta la portofelul pasionaţilor de tehnologie în 2007?

Dacă în domeniul software această perioadă stă, fără îndoială, sub semnul Windows Vista, în ceea ce priveşte alte produse IT&C, lucrurile nu mai sunt de mult timp la fel de clare. Intel ne promite varianta mainstream a procesorului Quad-Core (patru „creiere“ de computing în interiorul unui singur microprocesor), Samsung ne-ar putea face o surpriză aducând BlackJack şi în România, iar BenQ vine cu primele monitoare atestate de Microsoft pentru Windows Vista.

Epson va aduce noutăţi interesante în ceea ce priveşte imprimantele foto şi proiectoarele: Epson Stylus PhotoR360, o imprimantă ce oferă o rezistenţă a cernelei de până la 200 de ani, dar şi EMP-TW1000, un proiector home cinema high-definition, primul pe piaţă în segmentul său, conform Simonei Decuseară, sales& marketing manager Epson România. „Proiectorul aduce cu el redarea cu fidelitate maximă a imaginilor HD de pe blu-ray, HD DVD sau a programelor transmise prin satelit“, adaugă ea. Oficialii Epson au speranţe mari pentru ambele produse, urmărind o cotă de piaţă în gama de imprimante foto de peste 20%.
Samsung îşi bazează strategia anului 2007 pe conceptul Ultra. „Planurile noastre includ menţinerea Ultra-telefoanelor mobile Samsung ca alegere preferată a utilizatorilor de terminale premium pe piaţa din România“, spune Doru Orăşelu, marketing manager, HAT Group Co, reprezentantul oficial al diviziei de telefoane mobile Samsung în România. „În 2007, intenţionăm să lansăm peste 30 de modele noi, adresate tuturor categoriilor de clienţi, de la telefoane simple, cu funcţii elementare, până la modele cu aplicaţii business şi multimedia“.

Optimism
«Planurile noastre includ menţinerea Ultra-telefoanelor mobile Samsung ca alegere preferată a utilizatorilor de terminale premium pe piaţa din România.»
Doru Orăşelu, marketing manager, HAT Group Co

Microsoft şi-a propus să revoluţioneze stilul de viaţă digital, drept pentru care va lansa la sfârşitul lunii ianuarie platforma Windows Vista Office 2007. „Microsoft Windows Vista are o mulţime de facilităţi pentru stilul de viaţă digital; aş aminti de Windows Media Center, care te ajută să îţi transformi calculatorul într-un device complex. Conectat la televiziunea digitală şi la internet, această soluţie va transforma sufrageria în cea mai avansată sală de cinema, cea mai bună sală de internet café, cea mai bună sală de jocuri sau, de ce nu, în cel mai bun club din oraş“, spune Cătălin Diţ, Entertainment Division manager la Microsoft România. Mai mult, el spune că o suită de produse de divertisment de ultimă generaţie aşteaptă să intre pe piaţa noastră odată cu Windows Vista. „Portofoliul de produse Microsoft prezent în România se va îmbogăţi cu un alt produs extrem de interesant, Xbox. Această consolă de jocuri pe care am creat-o va duce experienţa utilizatorilor de jocuri la un nivel superior. Sperăm sa lansăm Xbox în România până la sfârşitul acestui an“, conchide managerul.

Boby Durba, marketing manager BenQ pentru România, crede că vom asista la o mutare masivă a consumatorilor de la monitoarele de 17 inci la cele de 19 inci. Compania va lansa două monitoare de 19 inci, primele atestate de Microsoft pentru Windows Vista. „Estimăm că cele două produse vor avea o pondere de până la 25% din vânzările BenQ în segmentul monitoarelor de 19 inci pentru piaţa locală“, spune el.
Nici operatorii locali nu se lasă mai prejos. Vodafone va lansa anul acesta primele telefoane mobile HSDPA şi va pune la dispoziţia companiilor router-ul wireless, o soluţie completă şi integrată pentru birourile mici. În portofoliul Vodafone România vor apărea telefoane cu sistem de operare Windows Mobile. De asemenea, vor apărea şi Smart Device-uri ce vor suporta şi alte softuri de push e-mail faţă de cele existente până acum.
De la Nokia este aşteptat N95, un computer multimedia cu GPS integrat, încorporând şi o aplicaţie cartografică. Aceasta le oferă utilizatorilor acces la hărţi naţionale şi regionale, precum şi la o hartă a lumii, ceea ce permite găsirea rutelor dorite sau a unor furnizori de servicii într-o zonă de căutare de peste 100 de ţări. 3

 

Nokia N95

Este un computer multimedia all-in-one cu un design inovator (dublu capac glisant), GPS integrat, cameră de 5 megapixeli şi suport pentru reţele mobile de înaltă viteză. Cu noul terminal Nokia, utilizatorilor le va fi mai uşor să urmărească şi să înregistreze secvenţe video, să asculte melodiile preferate, să facă fotografii de calitate, să navigheze pe internet şi să-şi verifice email-ul, oricând şi oriunde doresc. Nokia N95 face parte din gama de telefoane multimedia Nseries.

Epson Stylus Photo R360

Imprimantă foto în format A4, cu cititoare de carduri, cu imprimare fără margini, 6 culori separate, imprimare pe suprafaţă CD/DVD şi cu cerneală Epson Claria Photographic Ink cu rezistenţă de până la 200 de ani. Imprimă pe CD şi DVD (printabile), LCD 3,5 inci (de rezoluţie ridicată, 240×360). Oferă posibilitatea imprimării direct de pe camera foto prin PictBridge & USB Direct Print Connections şi de pe telefon prin conexiune bluetooth.

Xbox 360

Xbox de la Microsoft face parte din noua generaţie de console pentru jocuri video, oferind cele mai impresionante experienţe de joc. Xbox oferă mai multă putere creatorilor, punându-le la dispoziţie tehnologia necesară unor jocuri care aproape că anulează graniţa dintre realitate şi fantezie. Consola are ca principali rivali produsele similare Sony PlayStation 3 şi Nintendo Vii. Lansat în noiembrie 2005, Xbox 360 s-a vândut în peste 10 milioane de exemplare în întreaga lume până la sfârşitul anului 2006.