„Extra serviciile“ pe care le oferă sunt noua provocare inclusiv pentru comercianţii din siderurgia românească. Nu mai cumpără nimeni doar tabla sau oţelul-beton. Cumpără, la pachet, cu alte „beneficii“.
Cum pierderile nu mai pot fi oprite doar prin tăierea costurilor, „creşterea eficienţei operaţionale vizează alte două arii majore – managementul categoriilor de produse şi pe cel al politicilor de marketing coerente şi inovative“, pune punctul pe i-ul din criza din siderurgia românească Romano Del Negro, CEO-ul subsidiarei locale a traderului austriac de oţel Frankstahl.
Cu alte cuvinte, „îşi vor creşte profiturile doar firmele care aduc valoare adăugată în procesul de vânzare şi care vând într-un mod profesionist”, completează managerul italian. Astfel, Frankstahl România tocmai a lansat primul program corporate de fidelizare din industria oţelului, cu o componentă de responsabilitate socială integrată. Mai exact, prin intermediul platformei MyFrankstahl.ro, clienţii companiei vor fi recompensaţi pentru plata înainte de termen a facturilor, iar compania va dona 10% din valoarea punctelor acumulate de către toți clienții până la 30 septembrie 2014, pentru dotarea atelierelor Departamentului Design de Produs, din cadrul Universității Naționale de Arte București, cu tehlonogie durabilă de procesare a oțelului.
“Am crescut forţa de vânzări şi ne vom concentra nu numai pe produsele pe stoc şi cu rotaţie mare, ci pe toate produsele de care au nevoie clienţii (…). Analizezi oportunitatile, iei deciziile si… inovezi“, îşi sintetizează Romano Del Negro filozofia de management.
Frankstahl România a înregistrat, în primul semestru al lui 2014, o creştere de 10% a afacerilor, depăşind nivelul de 11,5 milioane de euro. Distribuitorul de oţel vrea afaceri mai mari cu 7-10% în 2014, de la 21 mil. euro în 2013. Produsele care aduc cele mai mari încasări companiei sunt profilele (50% din vânzări), tablele (40%), berele din oţel şi ţevile (10%).
De la particular la general, în ultimii şapte ani, consumul aparent de produse siderurgice a scăzut cu peste 37%, de la 4,8 mil. tone în 2007, la 3 mil. tone în 2013; importurile reprezintă peste 88 % în totalul consumului (în 2013, România a importat 2,6 mil. tone produse siderurgice, potrivit datelor Metalinvest Consulting).
Piaţa românească de consum de oțel comecial este împărţită între producători precum ArcelorMittal, Stomana, Siderca, Bamesa, Metinvest sau Duferco şi distribuitori precum Mairon, Baurom, Damila, Thyssen, Miras sau Franksthal.