Comportamentul, consumul și motivația unui consumator sunt zilnic influențate de factori noi, arată specialiştii KPMG. Afacerile sunt încă în stadiul de a se obișnui cu noua generație de consumatori, “millennials”, cu vârste cuprinse între 18 si 34 ani, scrie startupcafe.ro.
Raportul „Me, My Life, My Wallet” (eu, viaţa mea, portofelul meu) – descrie un nou cadru de interacțiunea cu clientul şi identifică factorii care influențează consumatorul multidimensional din prezent, potrivit KPMG Global Customer Center of Excellence și KPMG Innovation Labs.
“Datele de tranzacționare, studiile de piață tradiționale și profilurile demografice se dovedesc a fi inadecvate când vine vorba de a explica nu numai ce fac clienții, ci și de ce”, firmă Willy Kruh, Global Chair of KPMG’s Consumer and Retail practice și Partner, KPMG în Canada.
„A sosit timpul unei resetări a industriei care să ne reorienteze spre înțelegerea factorilor care impulsionează interacțiunea cu consumatorul în prezent. În acest sens, este necesar un model nou, inteligent și multidimensional, care să utilizeze informații predictive pentru a ajuta companiile să înțeleagă călătoria clientului și cine sunt clienții lor cu adevărat”, mai spune specialistul KPMG.
În ziua de azi, clienții au mai multă putere ca niciodată, iar afacerile din toate sectoarele sunt într-o luptă continuă pentru creștere.
“Strategiile de creștere a afacerii au evoluat în timp de la un focus pe lansarea unui produs pe piață la un focus pe atragerea clienților prin oferte personalizate și o mai bună înțelegere a nevoilor lor. Ne aflăm în prezent într-o nouă etapă de evoluție, în care avantajul competitiv este dat de capacitatea de a acționa anticipativ. Se diferențiază cei care pot anticipa nevoile clienților și încep să acționeze chiar înainte ca însuși clientul să fie conștient de acea nevoie,” afirmă Richard Perrin, Partner și Head of Advisory, KPMG în România.
Cei 5 „Mys” se axează pe 5 dimensiuni esențiale, sau factori comportamentali: motivația mea, atenția mea, conexiunea mea, ceasul meu și portofelul meu. Fiecare din cei 5 ”Mys”, privit individual, spune doar o parte din povestea clientului. Împreună, aceștia permit companiilor să navigheze prin complexitatea procesului decizional al consumatorului și să construiască o înțelegere mai complexă a factorilor care afectează preferințele și nevoile schimbătoare ale clientului.
Internet of things ajută companiile să adreseze în mod anticipativ nevoile clienților și să răspundă printr-un pachet în cadrul căruia experiența și interacțiunea devin gradual la fel de importante ca și produsul în sine.
Portofelul clientului oferă o nouă gândire despre relațiile noastre în schimbare cu banii, inclusiv forțele care influențează momentul, locul, modalitatea și motivul pentru care noi ne deschidem și închidem portofelele.
Potrivit constatărilor emise de KPMG Customer Insights, 22% din generația „millenials” își identifică părinții ca fiind o sursă de venit. Pentru a veni în sprijinul copiilor din generația ”millennials”, părinții din generația ”baby boomer” se confruntă acum cu cheltuieli neașteptate care influențează ce anume intră și iese din buzunarele lor.
Interpretarea semnalelor schimbării este esențială pentru a ține pasul cu clienții aflați într-o continuă schimbare. Găsirea modalităților de diseminare și analiză a acestor semnale va ajuta companiile să anticipeze mai bine nevoile și așteptările dinamice ale clienților.
“România se înscrie în rândul tendințelor la nivel global și înregistrează o creștere accelerată a comerțului online, reușind să adopte rapid tehnologii noi în toate tipurile de comerț și în principalele fluxuri operaționale: achiziție, logistică, vânzare. Aceste optimizări cresc avantajul competitiv și începem să vedem jucători locali, care nu numai că obțin o creștere la nivel național, ci și se extind treptat la scară regională. Nu în ultimul rând, devine mai ușor pentru producătorii români în ansamblu să se adreseze direct pieței globale sau, cel puțin, pieței europene. Pentru a facilita procesul, Comisia Europeană a propus noi măsuri practice în cadrul pachetului privind modernizarea TVA pentru tranzacțiile online transfrontaliere dintre întreprinderi și consumatori. Noi, ca profesioniști ai fiscalității, ne implicăm în aplicarea unor astfel de măsuri benefice,” afirmă Ramona Jurubiță, Deputy Senior Partner și Head of Tax & Legal, KPMG în România.
Raportul KPMG, intitulat „Me, My Life, My Wallet”, reprezintă o analiză globală a modului în care influențele sistematice generate de schimbările socio-politice și economice, de adoptarea accelerată în masă a noilor tehnologii, precum și de mobilitate, spulberă convingerile fundamentale cu privire la ce anume stimulează comportamentul consumatorului.