Poştele private, servicii specializate în livrarea de plicuri şi colete de greutate mică vin să schimbe imaginea prăfuită a Poştei Române, fiind prima opţiune a companiilor pentru livrarea de plicuri, pliante, facturi şi alte documente, obligând în acest fel şi Poşta Română să-şi concentreze eforturile spre îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite, potrivit unui studiu de cercetare de piaţă al companiei Reveal Marketing Research – “Imagine asupra pieţei de servicii poştale”.
Aceeași sursă arată că ”dedicaţia poştaşilor, punctualitatea şi simţul lor de răspundere” sunt atribute obligatorii în construirea unui furnizor ideal, notorietatea lui şi vechimea pe piaţă având o importanţă mai scăzută.
Ȋntr-o perioadă în care exigenţa companiilor faţă de furnizori atinge cote maxime, în ceea ce priveşte furnizorii de servicii poştale se observă o întoarcere la valorile clasice atât de importante într-un parteneriat de succes: maleabilitatea şi posibilitatea negocierii condiţiilor unui contract, lucru cu persoane de încredere care işi asumă responsabilităţile şi bineînţeles, cunoaşterea nevoilor fiecărei companii de către reprezentanţii firmei de servicii poştale pentru propunerea şi identificarea celor mai potrivite soluţii.
”Acest lucru se datorează luptei strânse între aceşti furnizori şi a faptului că profesionalismul şi seriozitatea companiilor sunt atribute asociate din start cu acest tip de servicii”, declară Ada Sălăvăstru, director adjunct Reveal Marketing Research.
Pe piaţa de servicii poştale au fost identificaţi patru furnizori: Poşta Română, Post Master, Total Post şi Mailman Poştă Rapidă. Studiul Reveal Marketing Research arată că Poşta Română se poziţionează în continuare pe primul loc, cu un grad de notorietate de 99,5%, urmat de Total Post, cu 19,7%.
Pe locul trei se situează Mailman Poşta Rapidă cu un grad de notorietate de 14,2%. Ȋn schimb, dacă vorbim de gradul de satisfacţie al companiilor care
lucrează cu aceşti furnizori, avem de-a face cu o răsturnare a clasamentului, Mailman Poştă Rapidă se situează pe primul loc cu un grad de satisfacţie declarat de 88%, al doilea şi al treilea loc fiind ocupate de Total Post şi Post Master, cu 66%, respectiv 59% grad de satisfacţie.
Ȋn ceea ce priveşte oferta ideală, posibilitatea urmăririi plicului, confirmarea de livrare pe borderou şi încercările multiple de livrare sunt considerate cele mai atractive de către 89% din respondenţi, urmată de livrare cu confirmare a adresantului (86%) şi serviciu de împlicuire şi etichetare (70%).
Ce înseamnă liberalizarea pieţei de servicii poştale?
10 decembrie 2013, 15:00
Ultima modificare în 10 decembrie 2013, 17:00
Odată cu liberalizarea pieţei de servicii poştale s-a evidenţiat o diversitate a ofertei de pe piaţă, serviciile fiind împărţite între poştă şi poştă accelerată (curierat).
Etichete: curierat,
posta romana
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Companii
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- EXCLUSIV Cum joacă Vlasov ruleta rusească cu soarta firmelor
- Mișcare strategică în piața gazelor între Gazprom și OMV
- VIN SĂRBĂTORILE Vânzătorii de brazi de Crăciun testează deja piața
- Peste 40 de organizații, la Impact Festival
- INS: Comenzile noi din industrie au crescut cu 8,1%, în primele 10 luni
- Librărie online pentru românii din America
- Investiţie de jumătate de milion de euro într-o fabrică de jucării de lemn la Eşelniţa
- Secretar de Stat în Ministerul Finanţelor: Nu anticipez creșteri ale cotelor de impozitare pentru 2014
- Olimpiada Corporaţiilor începe la Poiana Braşov în februarie 2014
- Romvac vrea să deschidă 100 de farmacii