Ce job ai? VEZI dacă nu vei fi înlocuit de un robot

Vor afecta roboții actualele locuri de muncă ale salariaților companiilor? Este o întrebare al cărei răspuns este disputat de analiști, dar și de oamenii de știință.

Mulți sunt de părere că noile tehnologii își vor pune amprenta pe meseriile actualilor angajați, însă aceștia se vor reorinta către alte domenii de activitate și toată lumea va fi fericită. Pe de altă parte, sunt voci care nu pot să nu avertizeze asupra faptului că noile tehnologii vor afecta pe termen lung locul de muncă al unui muncitor obișnuit. Profesorii David H. Autor și David Dorn, citați de Business Insider, sunt de părere că noua tehnologie va distruge locurile de muncă de mijloc, adică acelea pentru care e nevoie, în principal, de persoane cu liceu.
Nu vorbesc despre faptul că roboții preiau diferite joburi din anumite sectoare, ci mai degrabă, aceștia reușesc să creeze 2 tipuri de locuri de muncă. În primul rând, joburile superioare care se folosesc de talentul uman și creativitate pentru a dezvolta computere și software-uri puternice de exemplu, iar în al doilea rând, munca  ce nu poate fi programată foarte ușor (ex. să te afli la volanul unui camion de marfă sau să cureți o cameră de hotel). 
Prin urmare, se întreabă Business Insider, ce joburi de mijloc vor supraviețui revoluției roboților? Răspunsul profesorilor citați mai sus este simplu: locurile de muncă care combină abilitățile tehnice cu flexibilitatea.
Urmând această logică, joburile care vor fi în continuare realizate de oameni vor combina detaliile tehnice de bază cu sarcini abstracte și sarcini din manuale – aici angajații având ca avantaje în fața roboților  tocmai adaptabilitatea și posibilitatea de a rezolva problemele.
Pe lângă profesioniștii din domeniul medicinei, această categorie include nenumărate joburi din sfera comerțului și a tehnicului. Instalatori, constructori, electricieni, ingineri, instalatori de aer condiționat, tehnicieni auto, reprezentanți clienți, chiar și angajații ai birourilor care îndeplinesc mai multe sarcini de secretariat.