„Colectăm circa 100 de milioane de litri de lapte pe an, din care doar maximum 10% reprezintă materie primă din import. Dacă iei lapte din import de unde poţi să o faci, decât din Ungaria sau Polonia. Lapte din import este folosit pentru produsele care fac parte din brandurile Milli sau Ok. În ceea ce priveşte produsele marca Napolact acestea sunt făcute 100% din lapte românesc, din inima Ardealului”, a spus Cărămizaru.
Potrvit directorului de vânzări al FrieslandCampina, producătorul de lactate care deţine şi brandul Napolact, anul acesta compania a colectat cu 30% mai mult lapte din România decât în 2013. Acest lucru s-a datorat şi faptului că fermierii români au produs mai mult lapte decât anul trecut, creşterea consemnată în acest an fiind de peste 17%. Producţia de lapte de consum a crescut cu 17,4% (21.832 tone) în primele şapte luni din 2014 comparativ cu perioada similară din 2013 şi s-a cifrat la 147.334 tone, potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Cărămizaru a mai spus că achiziţionarea laptelui din import este o chestie de sezonalitate şi nu este un lucru care depinde de firmă. „Atât timp cât este lapte în România, nu cumpărăm din afară”, a mai spus directorul FrieslandCampina. În prezent, 60% din încasările FrieslandCampina România provin din brandul Napolact.
Mai citeşte şi Napolact a încheiat colaborarea cu 50 de centre de colectare din Ardeal
Din ianuarie 2015, FrieslandCampina va închide fabrica din Carei. După această procedură, FrieslandCampina mai rămâne cu 2 fabrici: la Baciu, judeţul Cluj, unde se va muta producţia de brânzeturi de la Carei şi unitatea de la Târgu Mureş,unde are loc activitatea de tăiere şi ambalare a brânzei. Legat de cota de piaţă a producătorului, Cărămizaru a spus că FrieslandCampina se află pe locul 3 după Danone şi Albalact.