A crescut în cinci ani cât alții în 19. Nu e o licență gratuită – în cinci ani de funcționare ai magazinului propriu din România, francezii de la Louis Vuitton (LV) au obținut profituri de peste 2,7 milioane de euro, mai mult decât oricare alt butic de fashion de lux din Capitală.
Magazinul Louis Vuitton (130 mp), deschis în 2008, în galeria The Grand Avenue, de la parterul hotelului Marriott– parte a grupului de lux LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy), controlat de Bernard Arnault, unul dintre cei mai bogati oameni de afaceri francezi – a înregistrat anul trecut un profit net de aproape 700.000 de euro, la o cifră de afaceri de circa 4,4 milioane de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor. Vârful profitabiliății afacerii LV a fost atins în 2011, când încasările au fost puțin peste 4,8 mil. euro, iar profitul a depășit și el 800.000 de euro.
În ceea ce priveşte vânzările pe metru pătrat, calculul arată cam așa: încasări anuale de 33.846 euro/mp și un profit de 5.320 euro/mp.
Cu un singur magazin, LV a depășit în termeni de vânzări performanțele celui mai mare comerciant de marci de lux din țară – Alsa Boutiques (operează francizele Max Mara, Ermenegildo Zegna, Coccinelle, Marella și Emporio Armani (33% din acțiuni) -, un business pornit în 1994.
Brandul Louis Vuitton – ale cărui produse de marochinărie sunt fabricate în peste 15 ateliere, dintre care două se află chiar la Sibiu – este parte a celui mai mare grup de bunuri de lux al lumii, Louis Vuitton Moët Hennessy, care realizează venituri de 23 de miliarde de euro, comercializând de la băuturi spirtoase și vinuri până la parfumuri, modă, bijuterii și ceasuri.
Mai exact, LVMH controlează, prin firma Somarest, două fabrici – la Cisnădie şi Avrig -, cu afaceri de 19,7 mil. euro și în profit de circa 1,9 mil. euro, în 2012.
În afară de LV și unitîțile de producție, grupul mai este prezent în România prin lanțul de magazine de cosmetice Sephora (26 de magazine). Totodată, Christian Dior Parfums, care este parte a holdingului LVMH, a renunţat la parteneriatul cu importatorul Prestige Parfums şi face, din 2011, distribuție directă în România.
LVMH s-a format în 1987 prin fuziunea dintre Louis Vuitton – producător de marochinărie de lux și una dintre cele mai vechi case de modă ale lumii (1854) – și Moët Hennessy – producător de băuturi de lux. Grupul reunește însă și cunoscute branduri de modă (Dior), cosmetice și parfumerie (Christian Dior, Loewe, Givenchy, Fendi, Donna Karan, Kenzo), ceasuri și bijuterii (TagHeuer, Zenith, Chaumet), retaileri (Sephora, Samaritaine, LeBon Marché), precum și o divizie media.
LVMH, cel mai important jucător din industria de lux, care are în portofoliu branduri precum Louis Vuitton, Dior (modă), Tag Heuer (orologerie) sau Moet&Chardon (şampanie), a devenit singurul acţionar al retailerului de cosmetice Sephora România.
Cele două fabrici, deţinute la Cisnădie şi Avrig prin compania Somarest, au avut anul trecut o cifră de afaceri de 76 mil. lei (18,1 mil. euro), în creştere cu circa 30% faţă de 2009. De asemenea profitul companiei, care numără 684 de angajaţi, aproape s-a triplat la 4,8 mil. lei (1,14 mil. euro).
Cifre realizate de magazinul Louis Vuitton în România:
An Cifra de afaceri (aprox. mil. euro) Profit ( aprox. mil. euro)
2008 2,9 – 0,1
2009 4,3 0,3
2010 4,7 0,7
2011 4,8 0,8
2012 4,4 0,6
Sursa: Ministerul Finanțelor Publice