Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a înregistrat anul trecut 51.245 de reclamaţii, cele mai numeroase vizând serviciile de telefonie fixă şi mobilă, a declarat luni, la o conferinţă de presă, secretarul de stat Constantin Cerbulescu, preşedintele ANPC.
"În topul pe 2011 al celor mai reclamate zece subpieţe de produse şi servicii, pe primul loc se află serviciile de telefonie fixă şi mobilă cu 4.920 de sesizări primite. Pe locul secund şi cel următor s-au situat serviciile de utilităţi publice (furnizarea de energie electrică) şi cele de televiziune prin cablu (CATV) cu 2.265 reclamaţii şi, respectiv, 2.121", a afirmat preşedintele ANPC, subliniind că este vorba despre "date provizorii", cele finale urmând a fi cuprinse în raportul anual al instituţiei.
Anul trecut, serviciile de furnizare Internet au primit 1.998 reclamaţii, în timp ce creditele bancare au nemulţumit 1.539 de consumatori, iar serviciile de furnizare a energiei termice – 1.461.
Faţă de 2010, în 2011, numărul petiţiilor a scăzut de la 64.688, fiind comparabil cu cel din 2009, respectiv 51.465.
Potrivit secretarului de stat Constantin Cerbulescu, aproximativ 20 – 25% din reclamaţiile primite de comisarii ANPC în decursul unui an, fie direct, fie telefonic, online sau prin intermediul organizaţiilor neguvernamentale, sunt nefondate sau nesusţinute de de acte doveditoare, cum ar fi bonurile fiscale sau facturile.
Termenul de rezolvare a unei reclamaţii este de 30 de zile, dar în situaţii de urgenţă când este implicată sănătatea publică, fiind vorba despre alimente sau servicii de alimentaţie publică, comisarii ANPC acţionează imediat, în "câteva ore".
Anul trecut, pentru nerespectarea prevederilor legale privind drepturile consumatorilor, ANPC a aplicat agenţilor economici sancţiuni în valoare totală de peste 50 milioane euro.
Sursa: Agerpres