În timp ce la nivelul lunii aprilie 2014, înmatriculările de autoturisme rulate au ajuns la 17.420 de unităţi, în scădere cu 4,78% comparativ cu aceeaşi perioadă din anul anterior, în intervalul ianuarie-aprilie 2014, numărul consemnat este de 64.286 unităţi, cu 9,87% mai puţin faţă de 2013, când se înregistraseră 71.324 unităţi autoturisme second-hand înmatriculate.

Potrivit DRPCIV, în primele patru luni ale anului, marca Volkswagen a rămas în preferinţele românilor, cu 18.045 exemplare (+3,51% comparativ cu perioada similară din 2013), urmată de Opel (11.424 unităţi, -5,28%) şi Ford (7.578 unităţi, -11,62%).

Pe locurile următoare s-au poziţionat: Audi – cu 4.351 de unităţi second-hand înmatriculate (-13,62% faţă de primele patru luni din 2013), urmat de BMW – cu 4.050 unităţi (-11,26%), Skoda – cu 2.813 (-6,85%), Renault (2.577 unităţi, -19,11%) şi Mercedes Benz – cu 2.521 unităţi (-16,44%).

La capitolul mărcilor exclusiviste, românii au continuat să fie, în general, constanţi în alegere. Astfel, în primele trei luni ale anului, au fost înregistrate următoarele modele rulate: MINI (223 unităţi), Volvo (87), Jaguar (36), Maserati (5) şi Ferrari (3).

Potrivit DRPCIV, în ceea ce priveşte înmatriculările noi de autovehicule, acestea au crescut, în aprilie, cu 0,43%, în timp ce la autoturisme s-a consemnat o scădere de aproape 6%

Parcul auto naţional din România ajunsese, la sfârşitul anului 2013, la aproximativ 5,98 milioane de unităţi, în creştere cu 4,73% faţă de aceeaşi perioadă din 2012. Din acest total, 4.693.651 exemplare erau autoturisme, iar peste 3,3 milioane aveau motoare pe benzină.

Totodată, 1,91 milioane de vehicule din parcul auto naţional erau mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unităţi aveau un grad de uzură cuprins între 11 şi 15 ani. De asemenea, aproape 1,14 milioane de maşini erau mai vechi de 20 de ani.

În plus, la nivel general, 2,35 de milioane români au preferat maşinile Diesel, iar 3,32 de milioane cele pe benzină. AGERPRES