Automobilele cu transimie automată au un preţ mai mare decât maşinile tradiţionale, însă confortul este incontestabil. Cei care nu îşi permit un autovehicul nou cu transmisie automată, pot oricând să îşi achiziţioneze unul la mâna a doua.
Există ideea preconcepută ca transmisiile automate se strică foarte uşor. Este un mit. Cutiile automate au o durată de viaţă asemănătoare cu a cea a motorului.
Probleme care apar la aceste cutii automate sunt exclusiv din vina şoferilor care, fie uită să schimbe uleiul la timp, fie se urcă de pe o maşină normală pe una automată şi schimbă din modul “drive” în “revers” în timpul mersului şi distrug astfel cutia. Cele mai populare şi mai performante cutii de viteze sunt cele DSG, produse de Volkswagen. Grupul german a introdus prima transmisie DSG în 2003. De atunci şi până în prezent grupul german a produs în total peste 3,5 milioane de unităţi.
Oricum, ca şi în cazul maşinilor normale, este recomandat să cumpăraţi un automobil cu carte de service, de la primul proprietar şi înmatriculat în ţara noastră.
Cu un buget de 5.000 de euro există mai multe opţiuni atunci când vine vorba de maşini cu transmisie automată. În cautarea noastră am luat în calcul automobilele fabricate după anul 2001, înmatriculate în România şi cu un singur proprietar.
Astfel, un Smart Fortwo cabrio din 2001, cu 116.000 km, geamuri electrice, aer condiţionat, închidere centralizată, costă 3.099 euro, iar un Volkswagen Bora din 2003 cu doar 11.000 de km şi cu dotări precum oglinzi electrice, aer condiţionat, jante aliaj, controlul tracţiunii, închidere centralizată, alarmă, airbag, radio/CD, servo direcţie, imobilizator, computer bord, antifurt mecanic, ESP, EDS, proiectoare ceaţă, încalzire auxiliară, costă 4.999 euro.
Un Opel Meriva din 2004 cu 180.000 km cu computer bord, pilot automat, ESP, proiectoare ceaţă, comenzi volan costă 4.650 de euro, iar un Golf Break din acelaşi an cu 130.000 de km şi cu dotari similare costă 4.700 de euro.